מנכ"לית החינוכית ננזפה בשל הטבות שקיבלה מאל-על

ערב עזיבתה את הטלוויזיה החינוכית ננזפה המנכ"לית יפה ויגודסקי ע"י נציבות שירות המדינה לאחר שקיבלה הטבות שונות מחברת אל-על במסגרת נסיעותיה בתפקיד

ערב עזיבתה את הטלוויזיה החינוכית (טח"י) ננזפה המנכ"לית יפה ויגודסקי על-ידי נציבות שירות המדינה לאחר שקיבלה הטבות שונות מחברת אל-על במסגרת נסיעותיה בתפקיד.

ל"גלובס" נודע כי בין העניינים שעליהם ננזפה ויגודסקי היו שדרוג מקום ישיבה במטוס ופיצוי בגין העברתה ממחלקת עסקים למחלקת תיירים בנסיבות אחרות. על-פי הדין, ויגודסקי, שנסעה על חשבון המדינה, לא הייתה אמורה להסכים לקבל את ההטבות.

לאחר שהועברה התלונה, אומרים בנציבות, ויגודסקי עצמה ביקשה שימוע. הוחלט להסתפק בנזיפה נגדה, לאור העובדה כי כבר לפני חודשים היא הודיעה על כוונתה לעזוב את התפקיד עקב תחושת מיצוי. כמו כן, הוחלט להביא בחשבון את "תרומתה רבת השנים לשירות המדינה במשרדיו השונים".

במסגרת בדיקת הנציבות, נבחן ניגוד עניינים לאחר שבאוקטובר 2009 טסה ויגודסקי "לכנס בחו"ל על חשבון ארגון ECDL, שזכייניתו בארץ, חברת מרמנת, מנהלת פרויקטים רחבי היקף מול משרד החינוך ומול טח"י". מתברר כי הארגון מימן לינה של יומיים מתוך הכנס, בעוד הטיסה והימים האחרים מומנו על-ידי משרד החינוך.

ויגודסקי תעזוב את תפקידה ביוני לאחר 8 שנים בראש טח"י. היא זכתה להערכה רבה ממשרד החינוך.

"תלונות של אינטרסנטיים"

מהטלוויזיה החינוכית נמסר כי "מדובר בהאשמות מגוחכות. מנכ"לית הטח"י הודיעה כבר לפני למעלה מ-9 חודשים למנכ"ל משרד החינוך כי ברצונה לפרוש לגמלאות לאחר 8 שנים ולאור תחושת מיצוי. מקור התלונות בגורמים אינטרסנטיים שלא יכלו להסכים לצעדי המינהל התקין שהובילה ויגודסקי ואת דרישתה לפטרם.

"ויגודסקי קיבלה מושב מועדף במחלקת תיירים (מרווח יותר לרגליים) לאור העובדה שהיא חברה במועדון הנוסע המתמיד (מנסיעותיה הפרטיות). הטבה זו ואחרות מגיעות לה כדין, כמו ליתר חברי המועדון. גם הפיצוי שניתן לה על-ידי אל-על בגין העברתה ממחלקה למחלקה נעשה כדין, כמו ליתר הנוסעים.

"לנסיעה לכנס הבינלאומי אליו הוזמנה, נשלחה ויגודסקי מטעם שר החינוך, והמשרד לא מצא כל ניגוד עניינים, ועל כך הביע דעתו גם היועץ המשפטי של טח"י טרם נסיעתה".