מגדל תממן מחדש את "מגדל היובל" של אפריקה ישראל

תעמיד מימון בהיקף של 840 מיליון שקל ■ מגדל המשרדים מוחזק בשיעור של 49% על-ידי החברה הבת, אפריקה נכסים, והיתרה (51%) על-ידי איש העסקים גבי קטרי

שלוש שנים לאחר שפרש מתפקיד מנכ"ל מגדל לטובת מנכ"לות אפריקה ישראל , מצטלבת שוב דרכו של איזי כהן עם קבוצת הביטוח.

בין אפריקה נכסים , מקבוצת אפריקה ישראל, למגדל נחתם מכתב כוונות שלפיו תעניק האחרונה מימון מחדש לפרויקט "מגדל היובל" בתל אביב, בהיקף של 840 מיליון שקל. מגדל המשרדים מוחזק בשיעור של 49% על-ידי החברה הבת, אפריקה נכסים, והיתרה (51%) על-ידי איש העסקים גבי קטרי.

ההלוואה תהיה מורכבת משתי "רצועות חוב" (אג"ח), בריבית שנתית ממוצעת של 5.13%. האג"ח יעמדו לפירעון ב-74 תשלומים (קרן וריבית) שישולמו מדי רבעון, על פני תקופה של 18.5 שנה, ולא יאוחר ממועד סיום הסכם השכרת שטחים בנכס לממשלת ישראל.

האג"ח הראשונה, בהיקף של 485 מיליון שקל, היא אג"ח צמודת מדד בריבית שנתית של 4.5%. האג"ח השנייה, בהיקף של 355 מיליון שקל, היא צמודת מדד בריבית שנתית של 6%. תנאי הפירעון דומים, אך חלק מההלוואה היא מסוג "בולט" - קרי התשלום האחרון יהיה בסך של 277.2 מיליון שקל.

ההלוואה תוענק עד סוף החודש הבא. האשראי יפוזר בין האגפים השונים בקבוצת מגדל ובהמשך ייתכן שמגדל תמכור חלק מההלוואה למוסדיים אחרים.

אפריקה נכסים, באמצעות החברה הבת מחצית היובל, התחייבה להתניות פיננסיות שונות, וכן תעמיד לטובת ההלוואה בטוחות, לרבות שעבודים על הנכס לבנק הפועלים וגורמים אחרים ועל הזכויות לתקבולים בגינו. בד בבד תעביר אפריקה לבנק המממן את הנכס כיום 285 מיליון שקל - מחצית החוב של הנכס העומד על 570 מיליון שקל.

מגדל היובל הוא בן 42 קומות, בפינת הרחובות קפלן ודרך מנחם בגין, מול מגדלי עזריאלי. 73% מהנכס מושכרים למשרדי ממשלה שונים וה-NOI השנתי ממנו עומד על כ-60 מיליון שקל. ביוני 2009 מכרה אפריקה 51% מהנכס לגבי קטרי, ורשמה בגין העסקה הפסד של כ-5 מיליון שקל. השווי ההוגן של המגדל בספרי החברה עומד על 457 מיליון שקל. בנוסף ישנה הלוואת בעלים של אפריקה ישראל לפרויקט בהיקף של 147 מיליון שקל.

אפריקה נכסים סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה קלה של כ-4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והללו עמדו על 76 מיליון שקל.

בהיעדר שערוכים או מימושים נרשם בשורה התחתונה רווח של 19 מיליון שקל, שיפור של 30%. במהלך הרבעון הצליחה החברה לגייס אג"ח בהיקף של 150 מיליון שקל, אך היא נכשלה בניסיון להנפיק את החברה הבת אפי אירופה - שאגב 95% ממניותיה משועבדות לטובת מחזיקי האג"ח.