משרד הביטחון מחליף מפקד לגלי צה"ל; יצחק טוניק: אני מופתע

משרד הביטחון הודיע על סיום תפקידו של מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק - מבלי לבשר על כך לטוניק עצמו ■ יועץ התקשורת של ברק: "בניגוד לדברי טוניק, אלוף אבי זמיר הודיע לו על סיום תפקידו"

משרד הביטחון הודיע היום (ה') על סיום תפקידו של מפקד גלי צה"ל, יצחק טוניק. זאת, מבלי לבשר על כך לטוניק עצמו, לדבריו.

יועץ התקשורת של השר אהוד ברק הודיע כי מונתה ועדת איתור להחליף את טוניק, וזאת שבוע בלבד לאחר שהוסדר נושא החסויות לגלי צה"ל במסגרת דיון בממשלה בו הוחלט להקים ועדה שתחליט על עתיד גלי צה"ל.

הקדנציה של טוניק הסתיימה באופן רשמי בסוף 2010, על-פי לשכת השר, ואולם בסביבתו של טוניק אומרים כי היא כלל אינה תחומה בזמן, וכי מפקדים לפניו שירתו זמן כפול ממנו ואף יותר.

זו הקדנציה השנייה לטוניק כמפקד התחנה, לאחר ששימש בשנים 2001-2002 כממלא-מקום המפקד. בעברו שימש טוניק גם כעורך העיתון הצבאי "במחנה".

חברי ועדת האיתור שמונו הם אלוף (במיל') יפתח רון-טל; קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר; והפרשן הצבאי של העיתון "ידיעות אחרונות", אלכס פישמן.

טוניק מסר בתגובה: "הופתעתי, איש לא דיבר אתי ולא קצב קדנציה".

מלשכת יועץ שר הביטחון לתקשורת נמסר כי "שר הביטחון, אהוד ברק, מינה היום ועדה לאיתור המפקד הבא של גלי צה"ל. בראש הוועדה יעמוד האלוף (במיל') יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל. בוועדה יהיו חברים קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר והפרשן הצבאי אלכס פישמן.

"מפקד גלי צה"ל הנוכחי, יצחק טוניק, מונה לתפקיד באוקטובר 2007 ויסיים את תפקידו בתקופה הקרובה לאחר מינוי מחליפו. בניגוד לדבריו של טוניק, היום דיווח הרמטכ"ל בני גנץ לשר הביטחון כי ראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, הודיע לטוניק על סיום תפקידו בצהריים".