בהשראת אפל: סמסונג משיקה מחשב נייד דקיק ב-8,000 ש'

סמסונג תשיק החודש בארץ את המחשב הנייד הדקיק מסדרה 9 ■ למחשב מסך בגודל 13.3 אינץ' מסוג LED והוא במשקל של 1.31 ק"ג עם עובי של 16 מ"מ בלבד

סמסונג לא חוששת לקבל השראה מחברת אפל בעיצוב מוצרי האלקטרוניקה הבידורית שלה. החברה הקוריאנית תשיק החודש בארץ את המחשב הנייד הדקיק שלה - סדרה 9.

מדובר במחשב המגיע עם מסך בגודל 13.3 אינץ' מסוג LED ובמשקל של 1.31 ק"ג עם עובי של רק 16 מ"מ. לדגם הזה אין כונן קשיח פנימי רגיל, אלא כונן בטכנולוגיית SSD בנפחים של 128 או 256 ג'יגה. כוננים מהסוג הזה מאפשרים מהירות עבודה גבוהה יחסית, פחות התחממות והם נחשבים לאמינים יותר מדיסקים קשיחים.

בסמסונג טוענים שבזכות כונן ה-SSD וטכנולוגיה נוספת שלהם, ניתן להפעיל את המחשב בתוך 12 שניות וגם לצאת ממצב שינה בתוך 3 שניות.

נושא העיצוב הוא אחד המשמעותיים בדגם הזה, מלבד עובי ומשקל, סמסונג שמה דגש רב על החומרים ממנו עשוי המחשב. בחברה טוענים שהניידים של סדרה 9 קיבלו גוף העשוי מסגסוגת קלת משקל החזקה פי שניים מאלומיניום פשוט ומשמשת עבור מטוסים.

מבחינת חומרה, הדגמים בסדרה הזו מגיע עם מעבד i5 של אינטל, זיכרון בנפח 4 ג'יגה מסוג DDR3, בלוטות' 3.0 ומצלמת אינטרנט עם חיישן של 1.3 מגה פיקסל. הבטרייה היא בעלת 6 תאים שאמורה לספק 6.5 שעות עבודה. המחיר הוא 8,000 שקל על-ידי הייבואן קבוצת חיון.

סמסונג נכנסה לשוק המחשבים הניידים הישראלי לפני כשנה, כאשר היא מדורגת במקום החמישי עם נתח שוק של 8.7% על-פי נתוני חברת המחקר IDC ישראל לרבעון הראשון של השנה.