"להגדיל בזהירות את רכיב המניות בתיק ההשקעות"

ההחלטה של נועם מאירוביץ' מאנליסט לצמצם את הרכיב המנייתי לפני כמה חודשים הוכיחה את עצמה - עכשיו, לדבריו, אפשר להתחיל לקנות

ימים ספורים לאחר פרוץ המהומות אצל שכנתנו מדרום, מצרים, התארח בפעם הראשונה במדור נועם מאירוביץ', מנהל השקעות באנליסט, שציין כי אותם אירועים מחזקים את החלטתו על חשיפה מנייתית נמוכה יחסית, של 20% מהתיק.

בבחינת התשואות שהניבו ההמלצות שסיפק מאירוביץ', ניכר כי ההחלטה לצמצם את הרכיב המנייתי ולהגדיל את החשיפה לחו"ל הוכיחה את עצמה, משום שערכן של מרבית המניות שהוא ציין נשחקו יותר מירידת המדדים המובילים. הבולטת לשלילה מבין הבחירות של מאירוביץ' היא טבע , עם ירידה של כ-13%, וגם מניית הראל השקעות מציגה ירידה דו-ספרתית. מדדי המעו"ף ות"א 100 השילו מערכם בתקופה זו כ-1% וכ-5% בהתאמה.

עם שובו להתארח במדור, מאירוביץ' מציין כי "המסר בסוף ינואר היה זהירות ולפי שעה הזהירות הוכיחה את עצמה". יחד עם זאת, הוא אומר, "יכול להיות שבדיעבד, החשיפה המנייתית בתחילת השנה הייתה אפילו קצת גבוהה מדי, אבל ממרומי העליות של חודש ינואר המצב נראה קצת יותר אופטימי".

עדיין לא "מחירי סוף עונה"

מאירוביץ' ממשיך לשמור על אופטימיות, והוא אף רגוע קצת יותר משהיה בתחילת השנה, ומחליט להגדיל את החשיפה המנייתית שלו ל-25% מהתיק. מאירוביץ' גם סבור כי החלק המנייתי בתיק הוא זה שיוכל להניב למשקיעים את התשואה העודפת.

לדבריו, "כשאני מסתכל קדימה אני חיובי, במיוחד לאור הירידות האחרונות. רמת המחירים בשוק המניות כפי שהיא משתקפת במכפילי הרווח הצפויים לשנה הקרובה הפכה להיות מעט נוחה יותר. אין מדובר עדיין ב"מחירי סוף עונה", אולם ניתן להגדיל בזהירות את רכיב המניות בתיק, במיוחד בהתחשב בזהירות היחסית שנקטנו בסוף חודש ינואר. בטבע קצת הגדלנו החזקות, כי נראה שהייתה שם מכירת סוף עונה, ובמבט קדימה, למי שהייתה חשיפת חסר שם, עכשיו המחיר שלה נוח יותר משהיה לפני כשלושה חודשים".

חלק מהגדלת הרכיב המנייתי בתיק של מאירוביץ' היא באמצעות יציאה לחו"ל - אמנם חלק קטן מסך התיק, אולם כזה שההמלצות בו עד כה הצליחו להניב תשואות נאות ובולטות לחיוב לעומת המניות בשוק המקומי.

כך, בעוד שהמדדים המובילים בארה"ב עלו מאז תחילת פברואר בשיעורים של כ-1%-4%, המניות שעליהן המליץ מאירוביץ' השיגו ביצועים עודפים בהרבה, עם תשואות של עד 17%. נפרדת מהמגמה מניית מיקרוסופט, שצנחה בכ-11%.

לדברי מאירוביץ', "הפיזור בחשיפה למניות בשוקי חו"ל הוכיחה את עצמה מאז סוף ינואר, כאשר לפחות לפי שעה מדדי המניות בחו"ל (ארה"ב ואירופה) היו חסינים יותר מפני ההשפעות של המתרחש במזה"ת".

בבחינת החלוקה בין האפיקים השקליים לצמודי מדד, מאירוביץ' נוטה מעט לטובת הראשון, גם בחלק האג"חי של התיק.

מאירוביץ' מסביר כי "שוק ההון מגלם תשואה עתידית בעוד שנה של 4.3% עבור מק"מ לשנה, כאשר בנק ישראל עצמו חוזה ריבית של כ-4.4% בעוד שנה מהיום. כך שלהערכתנו, תשואות האג"ח כיום כבר מגלמות חלק ניכר מתהליך העלאת הריבית, ומכאן נובעת עדיפותו הקלה של האפיק השקלי על פני זה הצמוד ועדיפותו של האג"ח השקלי בריבית קבועה על פני זה בריבית המשתנה. אנו מתמקדים במח"מ בינוני הנושא בחובו תשואה של כ-4.3% לשנה בממוצע בשלוש השנים הקרובות".

מאירוביץ' מציין כי התיק המוצע הוא למשקיע סולידי, ובהתאם לכך, לא כולל השקעה באפיקים בעלי סיכון גבוה יחסית, דוגמת מט"ח וסחורות.

למרות זאת, מאירוביץ' נחשף בעקיפין לתחום הסחורות, על-ידי החזקת מניות חברות אנרגיה זרות. מאירוביץ' סבור, כי "לתחום הסחורות עדיף להיחשף באמצעות החזקה במניות זרות, דוגמת אקסון מובייל, הנכללת בתיק שלנו, ופחות באמצעות תעודות סל. העבר מראה כי בשנים שהנפט ירד, למניה כמו אקסון מובייל יש מחיר רצפה והיא לא ירדה כמו שירדו תעודות הסל או מחירי הנפט".