אתר חדש לאוהבי ההופעות; "נותן הזדמנות גם לאמנים בפריפריה"

אמנים גדולים וקטנים, במרכז ובפריפריה, אתר Goingout מרכז את כל מה שרציתם לדעת על ההופעות בארץ ■ "רוב המידע עובר ברחובות, ורצינו לתת אופציה לאמנים להעלות את כל המידע לרשת ולעשות את זה בעצמם"

"אנחנו מקווים שתהיה גם תמורה כספית לעבודה שאנחנו משקיעים, אבל לפי שעה המטרה היא חדוות היצירה נטו", מגדירה שרית ידיאל, מדריכת יוגה במקצועה, את הקמת האתר החדש www.goingout.co.il בו היא שותפה לצד חברה הקרוב יריב חבוט.

החודש השיקו השניים רשמית את האתר, המרכז מידע תמציתי ומהיר על כל אירועי המוזיקה ברחבי הארץ החל ממופעי אמנים מובילים באולמות בערים הגדולות וכלה בסטים של די.ג'ייז אלמונים במועדונים קטנים בפריפריה.

חבוט, יזם אינטרנט האחראי בין השאר על פרויקט "ישרא בלוג" אותו מכר לפני כמה שנים לאתר נענע, הכיר את ידיאל דרך חברה משותפת והיא לא התקשתה לרתום אותו לרעיון.

"אני לא עובדת בתעשייה, היכולות הפיננסיות שלי לצאת לבלות בהופעות די מוגבלות, אבל אני בהחלט רואה עצמי כצרכנית מוזיקה וחשוב לי לדעת מתי אמנים מופיעים ואיפה, והאם אני יכולה להרשות את זה לעצמי", מסבירה ידיאל. "לפני תשעה חודשים בערך גיליתי שהחמצתי הופעה קטנה של להקה שאני מאד אוהבת. שאלתי את עצמי איך קורה שבמדיום כמו האינטרנט, בו קיים מידע על כל דבר שזז, אין עדיין פונקציה מקומית המספקת נתונים שוטפים גם על ההופעות הקטנות ביותר. הרי לכל אמן, לא משנה עד כמה הוא בתחילת דרכו, יש קהל מתעניין. עדיין, האופציה העיקרית שלהם לפרסום הייתה עד היום פלאיירים ומודעות רחוב או דרך חברים בפייסבוק".

- ומה ההבדל בין Goingout ואתרים קיימים כמו "הבמה" או "עכבר העיר"?

חבוט: "הם מספקים הרבה מידע, אבל לא את כל המידע. הערים הגדולות די מכוסות, אבל הפריפריה מוזנחת במדיום האינטרנטי. בנוסף, אלו אתרים המתרכזים בעיקר באמנים או אולמות ממוסדים ומקושרים במדיה. לא היה עד היום מענה לאמנים מתחילים במועדונים ובארים קטנים. כשאתה הולך כיום בתל אביב אין פינה שלא תולים בה מודעות על הופעות מתוכננות. רוב המידע עובר ברחובות, ורצינו לתת אופציה לאמנים להעלות את כל המידע לרשת ולעשות את זה בעצמם".

יריב חבוט ושרית ידיאל הקדישו חצי שנה לתכנון ועיצוב אתר Goingout, החלו לתפעל אותו לפני שלושה חודשים וכאמור השיקו אותו החודש ובינתיים עבודות העדכון והתחזוק נעשות על ידם וללא כל תמורה כספית.

בין השאר מציע האתר אופציה לכל אמן או בעל מועדון הופעות באשר הוא להירשם ולפרסם מידע שוטף על הופעות, מועד, ז'אנר מוזיקלי ומחיר הכרטיס. במקרים של הופעות גדולות יותר יספק האתר גם לינקים למשרדי הכרטיסים הרלבנטיים.

"המטרה היא לרכז את כל המידע בכתובת אחת", מסבירה ידיאל. "יש גם אופציה לגולשים לסנן מופעים לפי אזור, ז'אנר או מחיר, כלומר חיפוש ספציפי שלא קיים באתרים המספקים לרוב רק מידע כללי. אם אני אוהבת מוזיקה אפריקאית, ורוצה לדעת מתי יגיע לאזור מגורי די.ג'יי לתקלט מוזיקה כזו וכמה זה יעלה לי, האתר יספק לי את המידע לפי קטגוריות החיפוש האלה. עד היום הייתי הולכת למועדון ופשוט מקווה שינגנו את המוזיקה שאני אוהבת".

- כמה השקעה נדרשת לתפעול שוטף וסינון מידע?

ידיאל: "שעות על גבי שעות, בעיקר בשיחות טלפון עם בעלי מועדונים ונציגי האמנים בניסיון לשכנע אותם לשתף איתנו פעולה. הם מוכנים לשלוח מידע שוטף אבל לא להעלות אותו לרשת בעצמם, שזו מהות העניין. דווקא בפריפריה ההיענות גבוהה כי הם מבינים שאין להם מה להפסיד. מצד שני יש סיפוק עצום בבניית משהו חדש וצפייה בהתקדמות התהליך. כמות הגולשים עולה כל הזמן, ואני מצפה שבתוך שנתיים נתחיל ליישר קו עם אתרים כמו 'הבמה' ו'עכבר העיר'".

חבוט: "במקביל אנחנו כן חושבים על דרכים ליצור תמורה כלכלית, כמו פרסומות או אופציה לנרשמים לקבל עדיפות בגודל ובמיקום המודעות שלהם תמורת תשלום סמלי. המטרה הסופית, כמו במיזמים אחרים בהקמתם הייתי מעורב בעבר, היא לבסס את מעמדו של האתר וכאשר הוא יהיה אטרקטיבי דיו למכור אותו לגוף חיצוני שימשיך בתפעול השוטף".