הקבלנים מגיבים לשטייניץ: "מספיק לחלוב את ענף הנדל"ן"

מנכ"ל התאחדות הקבלנים מתייחס לדבריו של שר האוצר, על כוונותיו להטיל מיסים נוספים על ענף הנדל"ן ■ כידור: "במקום למקסם רווחים, שיטפלו בירידה בגמר הבנייה ובמחסור בפועלים"

"מספיק לחלוב את ענף הנדל"ן ואת רוכשי הדירות", אומר היום (ב') מנכ"ל התאחדות הקבלנים מוטי כידור, בהתייחסו לדבריו של שר האוצר יובל שטייניץ, על כוונותיו להטיל מיסים נוספים על הענף.

"במקום לחפש איך למקסם את רווחי המדינה מהענף, יש להתחיל ולדאוג שלא יהיה רק גידול בהתחלות הבנייה אלא גם גידול בגמר הבנייה", דברי כידור. "לפי נתוני הלמ"ס למרות הגידול בהתחלות הבניה חלה השנה ירידה בגמר הבנייה והצפי הוא שלא יהיה שיפור בנושא זה בשנה הקרובה, בשל המחסור בפועלי בניין".

כידור טוען שהממשלה חייבת להמשיך ולשווק קרקעות לצד טיפול בבעיית המחסור בפועלים מקצועיים, בכדי להגדיל את היצע הדירות ולספק את הביקושים לשוק במקום להגביל את הביקושים על חשבונם של רוכשי הדירות.

על פי נתוני הסקירה השנתית שערכה BDO זיו האפט עבור התאחדות הקבלנים, עולה כי הכנסות המס ממיסי נדל"ן בשנת 2010 עמדו על 6.9 מיליארד שקל - גידול של 33% לעומת שנת 2009. הסיבות לגידול בהכנסות ממיסי נדל"ן נובעות מעלייה במספר עסקאות הנדל"ן ועלייה בשווי העסקאות. להלן התפלגות ההכנסות ממיסי נדל"ן משנת 2001 ועד שנת 2010:

הכנסותץ המדינה ממיסי נדלן
 הכנסותץ המדינה ממיסי נדלן

הגרף אינו כולל בתוכו את הכנסות המדינה ממס ערך מוסף בגין רכישת דירות חדשות ובגין עלות הבנייה העצמית, העומדות בשנים האחרונות על שיעור קבוע של בין 10.5% ל-12% מסך גביית מס ערך מוסף במשק. לפיכך, מחושב במצטבר כי סך תשלומי המס המשולמים על ידי העוסקים בענף הנדל"ן הינו כ-11.5 מיליארד שקל לשנה.