ייצוגית נגד הוט ואקספון: הטעו בפרסום מבצע שיחות לחו"ל

בתביעה, בהיקף 7.5 מיליון שקל, נטען כי בניגוד לפרסום של הוט המבטיח 100 דקות שיחה בחינם בחיוג לחו"ל דרך אקספון - התובעים חויבו לשלם לאקספון את עלות השיחות

לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה הוגשה היום (ב'), בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך של כ-7.5 מיליון שקל נגד חברת הוט וחברת אקספון, בגין הטעיה בפרסום, הפרת חוזה ועשיית עושר שלא כדין.

באמצעות עורכי הדין יוסי קלו ואסף תומר טוענים התובעים, בני-הזוג שרה ואלי כהן, כי במהלך ינואר 2011 הם קיבלו עלון פרסומת שצורף לחשבון החודשי של הוט, ולפיו מעניקה חברת אקספון מתנה ללקוחות הוט - 100 דקות שיחה בחינם לשיחות לחו"ל, לניצול עד ליום 28.2.11. לדבריהם, בעקבות הפרסום הם ביצעו שתי שיחות לחו"ל דרך אקספון, באורך של כ-24 דקות.

אולם, התובעים טוענים כי בניגוד לפרסום המבטיח 100 דקות שיחה בחינם, הם חויבו לשלם לאקספון את עלות השיחות בסך של כ-51 שקל.

עוד נטען כי בשיחה שערכה התובעת עם אקספון, במטרה לברר את פשר החיוב, מסרה נציגת החברה כי "נפלה טעות בפרסום", וכי ההטבה הייתה מיועדת ללקוחות שירותי הטלפון של הוט.

לדברי התובעים, הוט ואקספון הפרו את התחייבותן שלא לגבות תשלום בעבור השיחות בתקופת ההטבה; הפרו את חוק הגנת הצרכן בכך שפרסמו פרסומת מטעה; התעשרו שלא כדין על חשבון התובעים וחברי הקבוצה; והציגו מצג-שווא רשלני. בכך, נטען בתביעה, גרמו הנתבעות נזק לתובעים וליתר לקוחות הוט שאינם מנויים על שירותי הטלפון.

חברות הוט ואקספון נדרשות במסגרת התביעה להשיב את כל הסכומים שגבו בתקופת המבצע בעבור שיחות לחו"ל, מלקוחות הוט שאינם מנויים על שירותי הטלפון, וכן לפצות כל לקוח כאמור בסך של 100 שקל.

התובעים מעריכים כי סכום התביעה של כלל התובעים שנפגעו מהתנהלות הנתבעות יעלה על 7.5 מיליון שקל.