72% מהישראלים מרוצים מחייהם, מעל לממוצע ה-OECD

מדד חדש של ארגון ה-OECD הבודק את איכות החיים דירג את ישראל בעשירייה השנייה ■ 93% מהאזרחים מכירים אדם שהם מרגישים שהם יכולים לסמוך עליו בעת הצורך

ישראל נמצאת בעשירייה השניה במדד חדש הבודק את איכות החיים במדינות ה-OECD, במקום הראשון מדורגת אוסטרליה. המדד שהושק היום (ג') מדרג את המדינות על פי 11 קריטריונים הכוללים בין היתר: סביבה, בריאות, בטיחות והכנסה.

בדוח נמצא כי הישראלים מרוצים מהחיים: 72% מהאזרחים ענו כי הם שמחים, שיעור גבוה בהרבה מהממוצע במדינות החברות בארגון שעומד על 59%.

"בישראל 59% מהאזרחים בגילאים 15 עד 64 יש עבודה, מתחת לממוצע העומד על 65% בקרב המדינות החברות בארגון", נכתב בדוח הרשמי. "55% מהאמהות עובדות, שיעור נמוך יותר מהממוצע של 66%".

מבחינת החינוך ישראל נמצאת דווקא מעל הממוצע של מדינות ה-OECD. לפי נתוני הארגון, 81% מהאזרחים בגילאי 25 עד 64 הם בעלי השכלה תיכונית, שיעור גבוה יותר מהממוצע בארגון שעומד על 73%. "בנוגע לאיכות החינוך", נכתב בדוח, "הניקוד הממוצע שקיבלו התלמידים במבחן היכולות הוא 474 מתוך 600 בעוד הממוצע עומד על 493 נקודות".

נתון מעניין נוסף שעולה מהדוח הוא כי 93% מהאזרחים מכירים אדם שהם מרגישים שהם יכולים לסמוך עליו בעת הצורך, בעוד הממוצע של מדינות ה-OECD עומד על 91%.