דוח חלש לפרטנר: הרווח צנח ב-24.6%; ההכנסות עלו

הכנסות פרטנר ברבעון הסתכמו ב-1.771 מיליארד שקל ■ החברה הוסיפה 26 אלף לקוחות ■ המנכ"ל יעקב גלברד: "תוצאות הרבעון משקפות את הגברת התחרות בשוק הסלולר"

חברת הסלולר פרטנר שבשליטת אילן בן-דב מסכמת הבוקר (ד') את הרבעון הראשון של 2011 עם עלייה של 11.6% בהכנסות ל-1.771 מיליארד שקל (כ-509 מיליון דולר), מתוכן 1.212 מיליארד שקל הכנסות ממגזר השירותים ועוד 559 מיליון שקל ממכירת ציוד.

מצד שני, ה-EBITDA של פרטנר רשם ירידה של 5.5% ל-585 מיליון שקל, והרווח הנקי צנח ב-24.6% ל-254 מיליון שקל (73 מיליון דולר). לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות, פרטנר עקפה את תחזית ההכנסות שעמדה על 1.57 מיליארד שקל, אולם פספסה את תחזית הרווח בשורה התחתונה, שעמדה על 273 מיליון שקל. (לעמוד קונצנזוס התחזיות של פרטנר - לחצו כאן)

במועד הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על דיבידנד של כ-210 מיליון שקל או 60 מיליון דולר - 1.35 שקלים או 39 סנט למניה.

בשורת הלקוחות רשמה החברה גידול של 26 אלף לקוחות חדשים ברבעון, והגיע לסך כולל של 3.186 מיליון לקוחות.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) רשמה ירידה של 5% והסתכמה ב-115 שקל או 33 דולר. החברה מסבירה כי הירידה משקפת בעיקר את שחיקת התעריפים המתמשכת כתוצאה מתנאי השוק התחרותיים. מאידך, מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי סלולר (MOU) רשם עלייה של 3.9% והסתכם ב-372 דקות מ-358 דקות ברבעון הראשון של 2010.

יעקב גלברד, מנכ"ל פרטנר, מסר כי "תוצאות הרבעון משקפות את ההשפעה של ההפחתה בתעריפי קישור הגומלין ושל כניסתם לתוקף של התיקונים הצרכניים החדשים, אשר הביאו להגברת התחרות בשוק הסלולר. רמת התחרות צפויה להתעצם אף יותר בחודשים הבאים בעקבות כניסתם של מפעילים וירטואליים ושני מפעילי UMTS נוספים".

גלברד הוסיף כי "במהלך החודשים האחרונים נערכה פרטנר למציאות חדשה זו במספר תחומים. תחילה, חיזקנו את המחויבות שלנו כלפי לקוחותינו באמצעות הגדלת כוח-האדם במוקדי שירות הלקוחות ב-25%, וכן התחלנו את מהלך השדרוג של מערכות ה-CRM והבילינג בכדי להביא לשיפור ביעילות הפנימית ובזמן התגובה לשינויים בשוק.

"שנית, השקנו תוכניות תעריפים הכוללות כמויות גדולות של דקות ותוכן במחירים תחרותיים ביותר. לבסוף, אנו ממשיכים להוביל את מהפכת הסמארטפונים בשוק, בהציענו מגוון רחב של מכשירים חדשניים במחירים אטרקטיביים. כתוצאה מפעולות אלה, נהנתה פרטנר ברבעון זה מהמספר הגבוה ביותר בשוק של מנויים נטו שהצטרפו לחברה, וזאת על אף העלייה באחוזי הנטישה".

בהתייחסו לתוצאות החברה אמר עמנואל אבנר, מנהל הכספים הראשי של פרטנר, כי "לאור השינויים הרגולטוריים שנערכו לאחרונה, לרבות הפחתת תעריפי קישור הגומלין והתחרות הגוברת בשוק, אנו עדים לירידה מהותית ברווחיות שירותי הסלולר".