TAG WOMAN סגרה 20 מתוך 30 סניפי הרשת

8 מהסניפים נסגרו בחודשים האחרונים, וסניף נוסף ייסגר בקרוב ■ H&O, בעלת הרשת: "אנחנו סוגרים סניפים מדממים ונגיע עד סוף השנה לאיזון. פתחנו 17 סניפים בתוך רשת H&O"

האם רשת האופנה TAG WOMAN תחדל לפעול עצמאית ותהפוך למותג בתוך רשת H&O? ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים סגרה הרשת 8 סניפים, ובקרוב היא עתידה לסגור גם את הסניף בקניון מודיעין.

למעשה, מתוך 30 סניפים שהיו לרשת האופנה בשיא, יש כיום 10 סניפים פעילים בלבד, לרבות הסניף בקניון מודיעין, שכאמור, צפוי להיסגר בקרוב.

לפני כחודש סגרה הרשת את הסניפים בקניון עזריאלי בתל-אביב ובסינמול בחיפה (לב המפרץ לשעבר). סגירות אלה נוספו לשורה של סגירות סניפים שנעשו בחודשים האחרונים, ובמסגרתם סגרה הרשת את הסניפים בקניון רחובות, קניון מלחה בירושלים, קניון רוטשילד בראשון-לציון, ביג כרמיאל, קניון השרון בנתניה וקניון רחובות. קודם לכן נסגרו סניפים בקריון, קניון רננים וקניון אבנת, ובסך-הכול, כאמור, נסגרו 20 מתוך 30 סניפי הרשת.

עוד נודע כי רשת TAG WOMAN ממשיכה להסב לרשת H&O הפסדים.

"הפסדנו כסף"

"אנחנו סוגרים את החנויות המדממות של הרשת ומכנסים אותן לתוך H&O. עד סוף השנה נסגור את כל החנויות שצריך, והחנויות העצמאיות שיישארו ימשיכו לפעול. פרט למודיעין, אנחנו לא יודעים על עוד חנות שאמורה להיסגר, לפחות לא השנה", מסבירים ברשת H&O.

- למה סוגרים?

"כי הפסדנו בהן כסף. המגמה הייתה לסגור החנויות העצמאיות ולהכניס אותן לתוך H&O. יש לנו היום 17 סניפים של המותג בתוך H&O".

- למה החנויות הפסידו?

"בגדול, עוד לפני שקנינו אותה, רשת TAG WOMAN סבלה מהזנחה וטיפול לא נכון ברמת הטיפול במותג, פיתוח קולקציות, השקעה בחנויות והמותג התחיל להידרדר כבר מאז הרכישה. מן הסתם המותג פועל בתחום רווי, ויש ללקוחה מספיק אלטרנטיבות בשוק. מצד השני, נכנסו מותגים בינלאומיים בעיקר בתחום אופנת הנשים, שפגעו במותגים הישראלים. אנחנו עוד מותג שסבל מאוד אבל יש עוד מותגים שסבלו".

לדברי מנכ"ל H&O, ניצן הדס, הרשת צפויה לעבור לאיזון עד סוף השנה הנוכחית, ובימים אלה הושק קו חדש של בגדי-ים, הלבשה תחתונה ואביזרים.

TAG WOMAN, שנוסדה בשנת 2003, היא רשת חנויות אופנה שקהל היעד שלה הוא נשים בגילאי 18-30. הרשת נמצאת כיום בבעלות משפחת לבנת, המחזיקה בה באמצעות רשת H&O.

שווי נשחק

H&O רכשה את TAG WOMAN בינואר 2007 תמורת כ-14.5 מיליון שקל. בעת הרכישה מנתה הרשת 24 סניפים, אך זו הלכה והתרחבה והגיעה לפריסה של 30 סניפים.

כבר לאחר הרכישה הפגינה הרשת חולשה, והשווי שלה נשחק. בעוד שהערכת שווי שנערכה בדצמבר 2007, כשנה לאחר הרכישה, העניקה לרשת שווי של 20 מיליון שקל - הערכת שווי שבוצעה כעבור 3 חודשים העניקה לה שווי של 14.5 מיליון שקל בלבד.

לפי הערכות, הרשת סבלה מירידה של עשרות אחוזים במכירות, שהחריפה עם סגירת הסניפים.