ללא תחתית: מחירי הבתים בארה"ב נפלו ברבעון 1 ב-2.5%

במארס נרשמה ירידה של 0.3% ביחס לפברואר, בו נפלו המחירים ב-1.6 ■ ביחס למחירי השיא שנרשמו בשוק הנדל"ן בשנת 2007 מדובר בצניחה של 19.8% במחירי הבתים

מחירי הבתים בארה"ב נפלו ברבעון הראשון של השנה ב-2.5% כאשר בחודש מארס נרשמה ירידה של 0.3% במחירי הבתים ביחס לחודש פברואר, בו נפלו המחירים ב-1.6.

ביחס למחירי השיא שנרשמו בשוק הנדל"ן בשנת 2007 מדובר בצניחה של 19.8% במחירי הבתים בארה"ב, כך עולה מנתוני ה-FHFA (הסוכנות הפדרלית למימון מגורים) אשר מבוססים על נתוני מחירי הבתים שנצברו בחברות מימון המשכנתאות הפדרליות פאני מיי ופרדי מאק.

"ברבים משוקי הנדל"ן המקומיים, בעיקר באיזורים שספגו פגיעה חזקה במשבר, העיקולים והנכסים הבעייתיים עדיין מהווים את הגורם המרכזי שמשפיע על המכירות המתועדות והעתידיות והם שעלולים להפריע להתייצבות השוק או להתאוששותו. למרבה המזל שיעור המקרים הקשים של חדלות פירעון גם הוא הולך ויורד" אמר אדווארד מק'מרקו, דירקטור ב-FHFA.

בנוסף, הסוכנות הפדרלית הודיעה הודיעה כי ביצעה שינויים קלים במתודולוגיה, כך שלפי המתודולוגיה הקודמת היתה נרשמת יציבות במחירי הבתים בחודש מארס, בעוד שהירידות ברבעון הראשון כולו היו חדות יותר ומסתכמות ב-3%.