נובל מעריכה: "רזרבות הגז בישראל יעלו ל-35-45 TCF"

כך העריך נשיא החברה, דייב סטובר בכנס של UBS בארה"ב ■ זאת, לעומת היקף כולל של 25 TCF שגילתה החברה עד כה ■ "מתכננים לסיים את פיתוח "תמר" עד סוף 2012"

בשורה חיובית לשוק הנפט-גז הישראלי: "יתכן שבשנים הקרובות יעלה היקף רזרבות הגז של החברה באיזור ישראל ל-35-45 TCF לעומת רמות של 25 TCF הידועות לנו כיום", אמר היום נשיא נובל אנרג'י, דייב סטובר, בכנס של UBS המתקיים בארה"ב. נ
ציין כי אם יגיעו היקף התגליות באיזורינו ל-45 TCF של גז טבעי אזי תהיה זו כמות הגדולה פי 2.8 מהתגלית הגדולה ביותר בעשור האחרון המצויה במבנה "לוויתן", פרויקט בו מחזיקה נובל אנרג'י ב-39.6% מהזכויות ברישיון ובו מוערכת התגלית ב-16 TCF. ההחזקות של נובל בשטח הימי של ישראל כוללים גם את התגליות "תמר" שגודלה כ-8.4 TCF וכן את התגליות "דלית", "מרי B" ו"נועה".

"עצם זה שמצאנו בשנים האחרונות את שתי התגליות הגדולות בעולם בעשור האחרון פתחה לנו אזור פעילות חדש וגדול. בשנים הקרובות נוסיף לפעול לפיתוחן של "תמר"' ו"לוויתן"' ובמקביל נמשיך בפעילות החיפוש באיזור".

"אנו מתכננים לסיים את פיתוח פרויקט "תמר" עד סוף 2012 ולהתחיל לספק את הגז לצרכנים כבר בשנת 2013. אני מצפה שעד שנתחיל לספק גז מ"תמר", כבר נעבוד על השלב הבא של הפיתוח במאגר זה וזאת בכדי לעמוד בביקושים המקומיים שהולכים וגדלים בשנים האחרונות".

בהתייחסו למבנה "לוויתן" אמר סטובר: "קידוח הבאר הראשונה ב"לוויתן" הסתיים ואת הקידוח של הבאר השניה עזבנו בעקבות קשיים טכנולוגיים, אך בקרוב מאוד נחזור לקדוח במבנה". וציין כי "כשיסתיימו עבודות האסדה שם היא תישאר באיזור ותבצע פעולות אקספלורציה נוספות גם בשנת 2012".


סטובר התייחס גם לפעילות החברה בקפריסין ואמר כי "החברה ממשיכה לקדם את פעילות האקספלורציה בשטח הימי של קפריסין ואם ימצא גם שם גז יפתח בפני החברה עוד איזור פעילות חדש".