מניית היום: מזנקת 4% בעקבות קבלת אישור FDA לשיווק

המוצר החדש הוא היחיד בשוק המשלב יכולות טיפול ואיבחון, כאשר שתי הפעולות מתבצעות בו זמנית במהלך הטיפול המונע

חברת מדיקל קומפרישין סיסטם (MCS), העוסקת בתחום המכשור הרפואי הלא פולשני, הודיעה היום (ה'), כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק מכשיר ה- ActiveCare+Dx שפיתחה על בסיס מוצר הדגל של החברה.

המוצר החדש הוא היחיד בשוק המשלב יכולות טיפול ואיבחון, כאשר שתי הפעולות מתבצעות בו זמנית במהלך הטיפול המונע. המכשיר החדש מזהה הפרעות חסימתיות בזרימת הדם הורידית אצל מטופלים בזמן התרחשותן ומתריע על היווצרותן.

בחברה מציינים כי כיום קיים סיכון של כ- 5%-6% להיווצרות DVT, בקרב חולים לאחר ניתוחים אורתופדיים המטופלים בטיפול מניעתי תרופתי או מכשירי או בשילוב של השניים) אולם אין לשום תרופה או טכנולוגיה את היכולת להתריע על כישלון המניעה שכאמור שכיחותו היא 5%-6%.

שימוש במכשיר של מדיקל יאפשר זיהוי מהיר יותר של חולים אלה והתחלה מוקדמת בהליך ריפוי, מייד לאחר זיהוי ודאי שיאמת את קיומו של קריש הדם. התחלה מוקדמת של הטיפול עשויה לצמצם משמעותית התרחשות של סיבוכים חמורים אפשריים כגון תסחיף ריאתי שעלול לגרום למוות.

ניסוי קליני רב מרכזי שערכה החברה בארה"ב, בחולים אורטופדיים בהם הוחלף מפרק הירך, כבר הוכיח את יתרונות מוצר הדגל של החברה, מכשיר ה-ActiveCare+SFT, על פני תרופת ה-Lovenox, התרופה המובילה במניעת קרישי דם במערכת הורידית העמוקה. המכשיר החדש מקנה יתרון נוסף ל-MCS על פני השימוש בתרופות, בכך שהוא מאפשר אבחון של חולים בהם ניכשל הטיפול המניעתי.

לדברי עדי דגן, מנכ"ל מדיקל קומפרישין סיסטם: " אנו שמחים על קבלת אישור ה-FDA למוצר, העונה על צורך משמעותי במיוחד בשוק למניעה וזיהוי של סיבוך שעלול להיות קטלני ושב-90% מהמקרים הינו סמוי עד לגילוי סימנים קליניים שעלולים להתבטא בתסחיף ריאתי או במוות. המוצר צפוי להכנס לשיווק במהלך שנת 2012."