נביא הזעם רוביני: אירופה מתחננת לארגון חובות יוון מחדש

נוריאל רוביני, המכונה "נביא הזעם", טוען כי יוון חייבת "לארגן מחדש בצורה מסודרת" את חובותיה ■ "הארכת מועד פירעונות האג"ח והורדת הריבית על אג"ח עתידיות ימתן הסיכון לאירופה"

פרופסור נוריאל רוביני הידוע בכינוי "נביא הזעם", שחזה את משבר האשראי של 2008, אמר השבוע כי יוון חייבת "לארגן מחדש בצורה מסודרת" את חובותיה, כאשר שאר מדינות גוש האירו "מתחננות" לכך.

"יוון עשוייה להאריך את מועד פירענות האג"ח שלה ולהוריד את הריבית על אג"ח עתידיות", אמר רוביני, והוסיף כי "פיתרון כזה ימתן את הסיכון לאירופה, ויקטין את ההפסדים שהמוסדות הפיננסיים יספגו במצב של חדלות פירעון יוונית", דברי רוביני.

מרבית האנליסטים מאמינים שיוון תיאלץ בסופו של דבר לארגן מחדש את חובה העצום, בהיקף של 340 מיליארד אירו (483 מיליארד דולר), אשר נראה שרק תופח, בעודה מתקשה לגייס הלוואות חדשות לקראת השנה הבאה.

ברקע נציין כי ראש ממשלת יוון, גיאורג פפנדריאו, התעקש אמש כי ממשלתו "תוסיף לנקוט בצעדי קיצוץ ורפורמות חדשות, במטרה להבטיח את יכולת החזרת החובות". זאת, כאשר נציגים ממדינות גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית בוחנים מחדש את תוכנית החילוץ שניתנה לה, בהיקף 110 מיליארד אירו (155 מיליארד דולר).