"השקל יתחזק לרמה של 3.3 שקלים לדולר בחצי שנה"

אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים חברת USG Capital: "פישר יקפיד פחות על שער החליפין מול הדולר כמדד לקבלת החלטה בנוגע לריבית"

נגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר, החליט בשבוע שעבר להעלות את הריבית לרמה של 3.25% . בנק ישראל הודיע שמטרתו היא לקרר את האינפלציה במשק ובנוסף לבלום את העלייה במחירי הדירות.

אלי בן-דוד ושי זקהיים, אנליסטים חברת USG Capital מציינים בסקירה שפרסמו כי שער הדולר-שקל צפוי לנוע ברמות של 3.45-3.50 השבוע אך ימשיך להחלש בחודשים הבאים ימשיך וייסחר ברמות 3.40-3.43 שקלים לאור המשך ציפיות להתרחבות בפערי הריביות בין ישראל לארה"ב.

באשר לאינפלציה השנתית אשר נמצאת על 4% - מעל הגבול העליון של יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה - מעריכים האנליסטים שהיא תמשיך לטפס בחודשים הבאים ותגיע לרמה של 4.5%-5% בחישוב שנתי ו"אנו נהיה עדים להעלאות ריבית נוספות במשק אך לא באופן רציף כאשר אנו צופים ריבית של 4% במשק עד סוף השנה".

בזירת המסחר המקומית לא צפויה תפנית חדשה בשוק. "אני מעריכים שהשוק ימשיך לתמחר אי העלאת ריבית בארה"ב עד שנת 2012 ולאור כך שעדיין נתוני צמיחה חזקים בישראל תומכים בהמשך מגמת התחזקות השקל ולאור המשך התרחבות פערי הריבית בין ישראל לארה"ב אנו מעריכים שהשקל יתחזק לרמה של 3.4 שקלים לדולר בטווח של 3 חודשים, ו-3.3 שקלים לדולר בתוך שישה חודשים.

"פישר יקפיד פחות על שער החליפין מול הדולר כמדד לקבלת החלטה בנוגע לריבית והאינדיקטור הקובע הוא האינפלציה ובמידה והאינפלציה תמשיך להעלות אזי הריבית תמשיך להעלות".