הוט מעכבת חומרים לחייק, קיבלה מכתב אזהרה

החומרים דרושים לצורך עבודה בעניין עלות תעריפי הקישוריות הנייחות

ועדת חייק נגד חברת הוט: אחרי בקשות חוזרות ונשנות של ועדת חייק מחברת הוט, להמצאת נתונים לצורך עבודתה של חברת הייעוץ שמלווה את הוועדה, החליטה הוועדה לשלוח להוט מכתב ובו היא מודיעה לה שחוסר שיתוף הפעולה מצדה יוביל לזה שחברת הייעוץ פרונטיר תבצע את עבודתה בהסתמך על נתונים מן העולם.

בתחילה היה חשש שגם בזק תעשה בעיות ותעכב נתונים הדרושים לפרונטיר, ואולם בזק החליטה לשתף פעולה וסיכמה עם ועדת חייק על לוחות הזמנים להעברת כל החומרים.

עם זאת, הבעיה עם הוט נותרה על כנה, וחברים בוועדה הביעו מורת רוח רבה מהסחבת שלה, מה שהוביל לכך שהוועדה הוציאה בסופו של דבר מכתב שמסביר להוט מה יהיו ההשלכות של אי העברת המידע. החומרים שפרונטיר נדרשת אליהם קשורים לעבודה שהיא עושה בעניין עלות תעריפי הקישוריות ברשתות הנייחות.

לא בפעם הראשונה

נציין שאין זו הפעם הראשונה שבה מפעילים מסרבים להעביר חומרים ולשתף פעולה עם ועדות שממנה משרד התקשורת. גם בוועדות קודמות בעבר נתקלו חברות ייעוץ בסירוב לשתף פעולה, וכך היה גם עם החברות הסלולריות וחברת NERA במסגרת העבודה להפחתת הקישוריות בשנה שעברה. חלק מהחומרים נאלצה NERA לקבל ממקורות חלופיים לאחר שלא הצליחה לקבל אותם מהחברות הסלולריות.

ועדת חייק נמצאת בעיכוב בעבודה שלה כיוון שמשרד התקשורת לא אישר לה בזמן את גיוס חברת הייעוץ. העובדה שפרונטיר החלה מאוחר את עבודתה, משבשת את מהלך העבודה של הוועדה, והאחריות לכך נופלת לפתחו של משרד התקשורת. גם הסירוב של הוט להעביר חומרים לפרונטיר למעשה נופל לפתחו של המשרד, כיוון שלוועדה אין סמכויות לכפות עליה להעביר מידע.

מהוט נמסר בתגובה: החברה פועלת בהתאם להנחיות משרד התקשורת.