בעקבות פניית רשות ני"ע: קמן תפרסם דוחות 2010 עם הערת "עסק חי"

החברות הבנות תאת ומנדלסון רושמות שיפור משמעותי בפעילותן ברבעון הראשון ומגדילות את רווחיהן

קבוצת קמן אחזקות שבשליטת רוני אלרואי תפרסם מחדש את הדוחות לשנת 2010, בעקבות דרישת רשות ני"ע. בדוח הכספי שאותו פרסמה קמן הופיעה הפניה של רואי החשבון של החברה לכמה פרמטרים שליליים המופיעים בדוחות, ואליה התווספה "הערת עסק חי" מותנית, שלפיה אם יבחרו בעלי האג"ח והבנקים לממש את זכות הפירעון המיידי העומדת לרשותם, "יעלו ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ'עסק חי'".

על פי החלטת רשות ניירות ערך מאוגוסט אשתקד, המגדירה את תחומי המחויבות של רואי החשבון, היה על רואי החשבון לבחון בעצמם את מידת הסבירות שבה יממשו הבנקים ומחזיקי האג"ח את זכותם לפירעון מיידי, ולהציג את מסקנתם בצורה מוחלטת.

לאור זאת, בשבוע הבא תפרסם קמן מחדש את הדוחות השנתיים, שבהם תופיע הערת "עסק חי". נוסף לכך תפרסם קמן בשבוע הבא את דוחות הרבעון הראשון, וביום שלישי תציג החברה בפני אסיפת מחזיקי אג"ח ג' מתווה, שיהווה חלופה להתניות הפיננסיות שאליהן התחייבה החברה. המחזיקים יתבקשו לתת אישור עקרוני למתווה, ולאחר מכן תנסח החברה הצעה מפורטת.

בינתיים, דוחות הרבעון הראשון של החברות הבנות שפורסמו עד עתה, מציגות שיפור משמעותי בפעולותן: החזקתה המרכזית של קמן מים, קבוצת מנדלסון, פרסמה אמש את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה, שמהן עולה כי חל שיפור משמעותי בפעילותה - ההכנסות גדלו ב-16.5% ל-231 מיליון שקל, והרווח הנקי של החברה עלה ל-8.7 מיליון שקל, ביחס לאיזון ברבעון המקביל אשתקד. גם בחברת תאת טכנולוגיות השייכת לקבוצת קמן נרשם שיפור בפעילות ברבעון הראשון ולצד עלייה של 16.3% במכירות ל-21.4 מיליון דולר, זינק הרווח הנקי פי 3 ועמד על 1.5 מיליון דולר.

גיורא ענבר נשאר יועץ

לאחר שבחודש שעבר נפרד גיורא ענבר, מי שהיה ידי ימינו של אלרואי מאז הקמת הקבוצה, מתפקידיו כיו"ר החברות הבנות תאת תעשיות ותאת טכנולוגיות, הודיעה אמש קמן על סיום תפקידו כמנכ"ל קמ"ן מים. בכך למעשה נפרד ענבר מכל תפקידיו הניהוליים בקבוצת קמן.

ענבר התמנה לדירקטור בחברת קמן בתחילת 2005, מיד לאחר שאלרואי השלים את רכישת חברת השיווק מנדלסון והפיכתה לחברת אחזקות, וביוני אותה שנה מונה לתפקיד מנכ"ל הקבוצה. מאז ועד נובמבר האחרון כיהן ענבר בתפקיד זה ובתפקידים נוספים בחברות הבנות ובפעילויות שאותן רכשה קמן.

על רקע ההרעה בתוצאות הכספיות של קמן בשנה האחרונה מונתה במקומו לתפקיד המנכ"ל רגינה אונגר, לשעבר סמנכ"לית הכספים של קבוצת שרם-פודים, ואילו ענבר מונה לתפקיד מנכ"ל החברה הבת קמן מים, המרכזת תחתיה חברות בתחום תשתיות המים וההנדסה.

אף שהחוזה עם ענבר נחתם רק לאחרונה עד סוף שנת 2014, החליטו הצדדים להיפרד כבר עתה, אולם ענבר ימשיך להיות יועץ לחברה בפרויקטים שבהם הוא מעורב.