גרוס: "המניות מציעות כיום הזדמנות טובה יותר מהאג"ח"

'מלך האג"ח': "כל עוד אגרות החוב מספקות בחלקן תשואה ריאלית שלילית, הרי שכדאי הרבה יותר להשקיע במניות של חברות חזקות כגון קוקה קולה, פרוקטר אנד גמבל ומרק

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם של חברת פימקו המנהלת נכסים בהיקף של כ-1.2 טריליון דולר, הידוע גם בכינוי "מלך האג"ח", אמר היום בראיון לרשת CNBC כי לא צפוי בקרוב פתרון לגרעון האדיר של המימשל האמריקני, מה שמציב את הדולר בסכנת יציבות.

לפני כשבועיים נודע שביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו, העלה את ההימור שלו האג"ח של ממשלת ארה"ב בחודש אפריל. לפי הנתונים באתר הקרן, גרוס העלה את פוזיציות השורט נגד אג"ח ארה"ב ל־4% בחודש אפריל מ־3% בחודש שעבר.

מאז שיצא משוק אג"ח לטווח ארוך ואף הימר נגדו, ביצע השוק מהלך מרשים של עליות. עם זאת, גרוס טוען שהקרן נהנית מ"שנה נהדרת". "אם אנחנו לא מושקעים באג"ח אמריקני אז אנחנו שמים את הכסף במקומות אחרים, כמו אגרות חוב של קנדה, גרמניה, ברזיל ומקסיקו למשל, או של חברות חזקות", אמר גרוס.

הקרן נהנית כנראה גם מכך שהיא מרוכזת באחזקות קצרות מועד. מהנתונים עוד עולה כי בסוף אפריל היא החזיקה 37% מנכסיה בשווי ערך למזומנים, בהשוואה ל-23% בסוף מארס. ההגדרה של פימקו למזומנים היא כל נייר ערך עם תקופת פדיון של פחות משנה. נזכיר כי פימקו פתחה פוזיציות שורט על האג"ח לפני כחודש וחצי לאחר שהודיעה על חיסול החזקותיה בהן במארס.

עוד אמר גרוס בראיון כי "כל עוד אגרות החוב מספקות בחלקן תשואה ריאלית שלילית, הרי שכדאי הרבה יותר להשקיע במניות של חברות חזקות כגון קוקה קולה, פרוקטר אנד גמבל ומרק כי הן הרבה יותר אטרקטיביות".