רפורמת התיכונים יוצאת לדרך: תוספת שכר של 42% למורים

זאת, בנוסף על 7.25% שקיבלו בהסכמי השכר במגזר הציבורי ■ בתמורה יחויבו המורים בתיכונים לעבוד 40 שעות בשבוע - 16 שעות יותר מהנהוג כיום

‎‎הרפורמה הגדולה בחינוך העל יסודי, "עוז לתמורה", יצאה היום (א') לדרך במסיבת עיתונאים משותפת לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך גדעון סער, שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז.

המורים בתיכון יקבלו תוספת שכר של 42%, נוסף על 7.25% שקיבלו בהסכמי השכר במגזר הציבורי. בתמורה הם יחויבו לעבוד 40 שעות בשבוע - 16 שעות יותר מהנהוג כיום. מדובר ב-6 שעות של הוראה פרונטלית בכיתות, ו-10 שעות המוגדרות "שהייה בבית הספר", לצורך ישיבות, בדיקת מבחנים וכיוצא באלו. המורים יחויבו בראשונה בהחתמת שעון נוכחות - אחד הדברים שלו מתנגדים כיום הרופאים.

בראשונה במערכת החינוך יתאפשר גם תגמול של מורים על פי הישגים: מחצית מהמורים יזכו למענק שנתי של 3,600-8,000 שקל, בהתאם לחוות דעת של המנהל. עוד נקבע כי בראשונה יקבע תגמול מיוחד למורים שיבצעו תפקידים נוספים, כגון רכז מקצוע, רכז שכבה או מחנך. 50 בתי ספר יאמצו את הרפורמה כבר בשנת הלימודים הקרובה, ומורה שיבקש לשמור על תנאיו הקודמים לא יחויב להצטרף אליה.