אורכית לא מוותרת: תנסה לגייס 80 מיליון שקל בריבית של 8%

אורכית נכשלה לגייס 75 מיליון שקל בריבית של 6% לפני כשבוע ■ האג"ח להמרה שיונפקו לא יהיו צמודות מדד וימכרו ב-940 שקל ■ פועלים אי.בי.אי לא יהיו המפיצים של החוב

אורכית פירסמה הערב תיקון לתשקיף המדף ולפיו בכוונתה להגדיל את היקף הנפקת האג"ח להמרה ל-80 מיליון שקל לאחר שנכשלה לגייס 75 מיליון שקל. בניסיון למשוך את המשקיעים מעלה אורכית את הריבית שתשלם ל-8% לעומת ריבית של 6% עליה התחייבה לפני כשבוע.

האג"ח שיונפקו לא יהיו צמודות מדד וימכרו במחיר מינימלי של 1,000 שקל ערך נקוב איגרת חוב (סדרה ב'), במחיר מזערי השווה ל-94%, כך שמחיר המינימום של כל חבילה של 1,000 אג"ח יהיה 940 שקל. (האג"ח מוצעות במחיר רכישה נמוך מערכן הנקוב, ולפיכך המחיר המזערי ליחידה הינו מתחת לערכן הנקוב). כל 10 שקלים ערך נקוב איגרות חוב של החברה יהיו ניתנות להמרה למניה רגילה אחת ללא ערך נקוב של החברה.

כמו בתשקיף המדף הקודם, האג"ח צפויות להיפרע בתשלום אחד בסוף 2017 והריבית הראשונה תשולם ביוני 2011.

שינוי נוסף באג"ח, פועלים אי.בי.אי לא יהיו המפיצים של החוב, אלא רק כלל פיננסים, מיטב הנפקות ופיננסים, רקורד חיתום והנפקות וא.ס ברטמן השקעות. נזכיר כי האג"ח לא מדורג, שהשוק העיקרי שלהן הוא קרנות הנאמנות.

בגורמי הסיכון שעלולים להשפיע על החברה מציינים בהודעה את מצבה הכלכלה של החברה ותנודות בשווקים הפיננסים ובשוק האשראי. כמו כן, מצויין כי החברה תלויה במספר לקוחות גדולים כך שאובדן לקוח כזה או ירידה בכמות הרכישות עלולה להיות בעלת משמעות רבה לחברה.

אורכית היא חברה דואלית המפתחת ציוד תקשורת להעברת נתונים בפס רחב ומנוהלת על ידי איציק תמיר. לאחרונה החברה פירסמה את דוחותיה הרבעוניים והעלתה את תחזית הצמיחה השנתית.

מהדוחות שפירסמה החברה לאחרונה עולה כי הכנסותיה זינקו ל-4.6 מיליון דולר וההפסד הנקי הצטמצם ל-6 מיליון דולר לעומת 6.1 מיליון דולר. כאמור, החברה העלתה את תחזית ההכנסות לשנת 2011 ביותר מ-10% כשהיא צופה כעת כי בשנה כולה יסתכמו הכנסותיה ב-25-28 מיליון דולר.