טאנקר פסיפיק: "שינוע הנפט לאיראן הופסק לפני חצי שנה"

"כלי שיט שניהלה 'טאנקר פסיפיק' העבירו לאיראן וממנה מוצרי דלק" ■ ביום ג' צפויה להתכנס ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא

החברה הסינגפורית "טאנקר פסיפיק", שבשליטת האחים עופר, הודתה היום (א') כי הובילה דלקים לאיראן באפריל בשנה שעברה, 3 חודשים לפני האיסור מצד ארצות הברית וכי שינוע הנפט נמשך עד לפני חצי שנה, כך מסרה החברה התגובה לערוץ 10.

"כלי שיט שניהלה 'טאנקר פסיפיק' העבירו שני סוגי מטענים לאיראן וממנה: מוצרי דלק מעובדים ונפט גולמי". עוד החברה ציינה כי אישרה להעביר את הדלק לאיראן לפני הסנקציות האמריקניות.

בהמשך לסערה שהפרשה גרמה בישראל, ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לדון בעסקי משפחת עופר והקשר שלהם לאיראן ביום שלישי השבוע.

מוקדם יותר היום משרד המסחר האיראני דחה את הטענות כי חברה איראנית, אשר אינה מכירה בישראל, רכשה אוניה מחברת הספנות הישראלית של האחים עופר, כפי שטוענות הרשויות בארה"ב. איראן, כידוע, לא מכירה בזכות קיומה של ישראל והקשיחה את עמדתה כלפיה תחת משטרו של נשיאה, מחמוד אחמדיניג'ד.

"בהתבסס על חוקי המדינה, כל סוג של מסחר או קשרים פיננסיים למשטר הציוני ולגורמים המקורבים אליו הוא בלתי חוקי", אמר יו"ר משרד המסחר והתעשייה האיראני, מוחמד נהבנדיאן. "החדשות שנוגעות לאפשרות כי חברות ציוניות פועלות עם איראן הן 'משחק חדש' אשר הגיח בעקבות העובדה שמדינות אחרות מקיימות ומהדקות את יחסיהם הכלכליים עם איראן".

למרות הכחשות המשפחה, חברת הספנות "טנקר פסיפיק" שבבעלות סמי עופר מודה כי עד לפני חצי שנה המשיכה לייצא נפט מאיראן. הפעילות באיראן הופסקה אמנם לפני החקיקה הבין-לאומית בנושא, אך אם הפרטים נכונים, האחים צפויים לעמוד בפני עבירות של הדין הישראלי