שטייניץ: "חוללנו מהפכה בהתנהלות הכלכלית של ישראל"

שר האוצר בכנס לשכת עוה"ד באילת: "תוך שנים ייאמצו רבים את התקציב הדו-שנתי" ■ "כניסת ישראל ל-OECD מונעת את בידודה" ■ על ועדת ששינסקי: "הציבור יקבל 200 מיליארד שקל"

‎‎‏"בשנתיים האחרונות התחוללה מהפכה בתחום ההתנהלות הכלכלית של מדינת ישראל, שבמרכזה המעבר לתקציב דו-שנתי. בתוך שנים ספורות נראה מדינות רבות בעולם המערבי, ובכללן ארצות-הברית, מאמצות את האופציה של תקציב דו-שנתי" - כך אמר הבוקר (ב') שר האוצר יובל שטייניץ בכנס לשכת עורכי הדין באילת, במושב "סדר היום הכלכלי".

לדברי שר האוצר, אחת המשימות העיקרית שהוא הציב לעצמו עם תחילת כהונתו לפני שנתיים הייתה, אחרי 15 שנים של "צעד קדימה ושניים אחורה", להוביל את ישראל לארגון ה-‏OECD‏, שמהווה "רצועת ביטחון כנגד אפשרות כלשהי לבודד את ישראל מבחינה כלכלית מול העולם".

לדברי שטייניץ, החברות בארגון מבטיחה כי מדינות העולם לא תוכלנה להתנתק כלכלית ממדינת ישראל.

‏‏"זו הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית, כי מספיק היה שמדינה אחת תסתייג מקבלת ישראל לארגון, כדי שלא ניתן היה להיכנס. המשימה הייתה גדולה מכוחותיי, והיה ברור לי ששני אנשים יכולים להכניס את ישראל לארגון, וזה מזכ"ל הארגון, אנחל גורייה, וג'ייקוב לו, יו"ר אגף התקציבים בבית הלבן. רק כשנוצרה מחויבות אישית מצדם, זה אפשר לנו את פריצת הדרך", אמר שטייניץ.

‏מטרה נוספת הייתה, לדבריו, "להחזיר למדינה ולעם ישראל את משאבי הטבע של המדינה, בעיקר בתחום הגז והנפט, אבל גם באוצרות ים המלח, לפי הסטנדרטים המקובלים בעולם הנאור. המשימה הזו הושלמה באמצעות ועדת ששינסקי ואימוץ מסקנותיה לפני כחודש וחצי. התגמולים שולשו מ20% ל-60%. הוויכוח הפומבי בנושא עבר לפעמים את הקווים הלגיטימיים, אבל סוף טוב, הכול טוב. מדובר ב-200 מיליארד שקל שהציבור יקבל בעשרות השנים הקרובות".

‏שר האוצר לא שכח לפנות בנאומו לציבור המשפטנים שבאולם הכנסים, ובהם פרקליט המדינה, משה לדור, ויו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, ואמר כי "אין צמיחה כלכלית אמיתית בלי משפטנים איכותיים. בישראל התברכנו במערכת משפט איכותית, שאני מקווה שנשמור עליה". ‏‎‎‏