"התוצאות החלשות פוגעות ביכולת כלל ביטוח להימכר"

בבית ההשקעות מיטב פסימיים לגבי מכירה של חברת הביטוח ■ "מורידים את ההמלצה שלנו ל'תשואת שוק'. מחיר היעד שלנו נחתך מ-108 שקל ל-95 שקל"

בעוד שהמגעים בין קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר לבין שני גופים זרים בנוגע לשליטה בקבוצת הביטוח כלל נמשכים הרחק מהעין הפקוחה של שוק ההון, בבית ההשקעות מיטב מאוכזבים מהדוח הכספי הרבעוני שפרסמה כלל ביטוח לסיכום הרבעון הראשון. במיטב קובעים ש"תוצאות חלשות ותנאי שוק קשים פוגעים לדעתנו ביכולת של החברה להימכר".

ככל הידוע, קבוצת אי.די.בי מקיימת מגעים רציניים למכירת קבוצת כלל עם קרן הפרייבט אקוויטי האירופית פרמירה ועם חברת הביטוח הגרמנית טלנקס.

מניית כלל ביטוח הוסיפה ב-12 החודשים האחרונים כ-14% לערכה, כשמנגד, מתחילת השנה היא איבדה כ-18%. טרנס קלינגמן, מנהל מחקר ברוקראז' מוסדי, מציין כי "כלל ביטוח הציגה דוח חלש ברבעון הראשון 2011", גם אם "תוצאות אלו לא מהוות הפתעה גמורה".

הוא מציין ש"באופן מסורתי כלל ביטוח נסחרת בדיסקאונט לעומת מתחרות אחרות - בעיקר הראל ומגדל (במונחי מכפילי הון). דיסקאונט זה הצטמצם בחצי שנה האחרונה על רקע ההערכה שלנו (והערכת השוק) שכלל ביטוח עומדת למכירה על-ידי קבוצת אי. די. בי. לכן אחרי פרסום תוצאות 2010 העלינו את ההמלצה שלנו ל'קנייה'.

"אולם", מציין קלינגמן בהמלצה לא שגרתית, "תוצאות חלשות ותנאי שוק קשים פוגעים לדעתנו ביכולת של החברה להימכר, ולכן הדיסקאונט (במונחי מכפילי הון) בין כלל ביטוח ליתר החברות צפוי להתרחב שוב. אנחנו מורידים את ההמלצה שלנו ל'תשואת שוק'. מחיר היעד שלנו נחתך מ-108 שקל ל-95 שקל", ציין נוסף לכך.