יולי עופר מכניס את היד לכיס: יממן פירעון האג"ח של CEE

איגרות החוב של סנטראל יורופיאן, שנסחרו הבוקר בתשואת "זבל" של 46%, עלו היום ב-11.6% במחזור גדול של 3.4 מיליון שקל

יולי עופר, בעל השליטה בחברת ההשקעות פרימיום פי.אי.אייץ' , הודיע היום, כי אם לא יימצא מקור כספי שיאפשר לחברה-בת סנטראל יורופיאן (CEE) לפרוע את תשלומי האג"ח הקרובים, הוא יזרים לה הון במסגרת הנפקת זכויות; או לחלופין יעמיד ערבויות לצדדים שלישיים, כדי שאלה יעמידו אשראי לפרימיום. זאת על מנת שסנטראל יורופיאן תוכל לעמוד בהתחייבויותיה למחזיקי האג"ח.

איגרות החוב של סנטראל יורופיאן, שנסחרו הבוקר בתשואת "זבל" של 46%, עלו היום ב-11.6% במחזור גדול של 3.4 מיליון שקל, על רקע ההתחייבות בעל השליטה.

סנטראל יורופיאן הינה חברה פרטית בשליטת פרימיום (95.3%), הפעילה בתחומי הנדל"ן השונים במזרח אירופה, ובהונגריה בפרט. את 2010 סיימה סנטראל יורופיאן בהפסד של 93 מיליון שקל, ובגירעון בהון העצמי של 66 מיליון שקל. החברה הנפיקה בשנים 2007-2008 אג"ח, שהיקפן הנוכחי, כולל הצמדה, עומד על כ-127 מיליון שקל. האיגרות הללו צפויות להיפרע ב-4 תשלומים שווים בחודש אוגוסט של השנים 2011-2014. כך, באוגוסט הקרוב צריכה החברה לשלם למחזיקי האג"ח קרן וריבית בהיקף של 36 מיליון שקל. אולם לאור מצבה של החברה עלה חשש בקרב מחזיקי האג"ח, בדבר יכולתה לעמוד בתשלום הקרוב.

גם מצבה הכספי של החברה-האם פרימיום, בה שותף עופר עם נמרוד רינות אינו מאפשר לה להזרים כספים לפעילות החברה-בת: את 2010 סיימה פרימיום בהפסד של 94 מיליון שקל, ובגירעון בהון העצמי (סולו) של 44 מיליון שקל.