רצח הילדה רוז: נדחה מתן גזר הדין של רוני רון ומארי פיזם

לפני כשבועיים הורשע רוני רון ברצח רוז פיזם, ומארי הורשעה בשידול לרצח ■ מתן גזר הדין נדחה היום לאמצע יוני לבקשת פרקליטו החדש של רון, שטען כי שמע "טענה מעניינת שחייבים לבדוק"

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה דחה היום (ב') את מתן גזר הדין במשפטם של רוני רון ומארי פיזם, שהורשעו ברצח ובשידול לרצח של רוז פיזם בת הארבע - כך דווח בגלי צה"ל. השופטים דחו את החלטתם בעקבות בקשה של פרקליטו החדש של רון, עו"ד בני נהרי.

"נפגשתי עם רון אמש ושמעתי טענה מעניינת שאני חייב לבדוק", חשף עו"ד נהרי, שסירב לחשוף את הדברים שאמר לו רון, אך ביקש ארכה על מנת להציגם בבית המשפט.

השופטים קיבלו את בקשתו של עו"ד נהרי, ולכן מתן גזר הדין יידחה עד לאמצע חודש יוני. התביעה ביקשה לגזור על השניים מאסר עולם.

בית המשפט המחוזי בפתח-תקווה החליט לפני כשבועיים להרשיע את רוני רון ברצח רוז פיזם בת הארבע. הרכב השופטים בראשות אברהם טל הרשיע את מארי פיזם, אמה של רוז, בשידול לרצח. עם הקראת פסק הדין פרצה מארי בבכי שנמשך דקות ארוכות, ורוני רון נראה המום.

בהכרעת בית הדין, בראשות אב בית הדין אברהם טל, נכתב כי "מערכת היחסים המורכבת והמיוחדת בין בני-הזוג יצרה תרחיש שבו הנאשמת, מארי פיזם, שידלה והפצירה ברוני רון להיפטר מרוז - כשהיא מודעת לכוח השפעתה עליו ולאפשרות שתיגרם התוצאה הקטלנית שחפצה בה".

עוד נכתב כי "לאור ההפצרות הרבות ולאור אישיותו האלימה, משלא נמצא מוצא אחר, החליט רוני רון לגרום למותה של רוז ולהשליך את גופתה לנחל הירקון, במטרה להיפטר ממנה לעד".

עוד כתבו השופטים כי "התדהמה שביטאה מארי כאשר חוקרי המשטרה סיפרו לה שרוז מתה מלמדת על אופיה המניפולטיבי. היא לא היססה להציג מצע עובדתי שקרי, כשהיא מתבלת את דבריה בדמעות-תנין".

זמן קצר לאחר קריאת ההרשעה התמוטטה מארי פיזם והוצאה מהאולם.

בשלב הטיעונים לעונש, שייפתח ב-30 במאי, מתכוונת עורכת דינה, רויטל סוויד, לטעון לאחריות מופחתת של מרשתה בשל מצב נפשי קשה ובשל קשיי שפה. "מארי ביקשה לשוחח שוב ושוב עם חוקר דובר צרפתית כדי שהיא תוכל להבהיר את דבריה", אומרת סוויד, "היה לה קושי רב לבטא את עצמה, ואמירותיה קיבלו פרשנות מוטעית".

רוז הקטנה נעדרה בקיץ 2008 לתקופה של 4 חודשים, במהלכם איש לא הבחין בהיעלמותה. בסופו של דבר נמשתה גופתה מהירקון בתוך מזוודה אדומה. בכתב האישום שהוגש נגד רוני ומארי מספר ימים מאוחר יותר נטען כי רוני החליט, בעידודה של מארי, לרצוח את רוז.

לפי הגירסה בה דבק רון לאורך המשפט, המוות של רוז "נגרם בטעות", כתוצאה מסטירה שקיבלה ממנו. לטענתו, בשל הבהלה בה נתקף הוא השליך את גופתה לירקון. לעומת זאת, מארי טענה כי נודע לה על מעשיו של רוני רק כמה ימים מאוחר יותר.