נובל אנרג'י: תגלית נפט חדשה בקידוח במפרץ מקסיקו

תגלית חדשה בקידוח סנטיאגו במים העמוקים במפרץ מקסיקו ■ בסך הכל הנכסים בפרויקט גלפגוס כולל התגלית החדשה בקידוח סנטיאגו מוערכים ע"י נובל אנרג'י ב-130 מיליון חביות נפט

נובל אנרג'י, חברת האנרגיה האמריקנית השותפה בקידוח "תמר" ו"לויתן", הודיעה היום (ג') על תגלית חדשה בקידוח סנטיאגו במים העמוקים במפרץ מקסיקו. נובל אנרג'י מפעילת את הפרויקט סנטיאגו במפרץ מקסיקו ומחזיקה בחלק של 23.25% מהפרויקט.

תגלית סנטיאגו הינה השלישית בפרויקט גלפגוס של החברה, אחרי סנטה קרוז ואיזבלה. בסך הכל הנכסים בפרויקט גלפגוס כולל התגלית החדשה בקידוח סנטיאגו מוערכים ע"י נובל אנרג'י ב-130 מיליון חביות נפט, כ-75% מסך כל המשאבים שהתגלו הם נפט.

יו"ר חברת נובל אנרג'י, צ'ארלס דוידסון, אמר כי "התגלית ב סנטיאגו היא דרך מצוינת לחדש את תוכנית קידוח שלנו במים עמוקים במפרץ מקסיקו". עוד הוסיף כי התגלית בסנטיאגו עומדת בציפיות המוקדמות, מדובר בפרויקט גדול של החברה שישפיע באופן משמעותי על תזרים המזומנים של החברה".

בסוף פברואר 2011, קיבלה החברה אישור הקידוח הראשון במים עמוקים במפרץ מקסיקו לאחר שהקידוח הופסק ביוני 2010. הקידוחים התחדשו בתחילת אפריל 2011 בעקבות ביקורות רבות של תוכניות הפעלה.