מימן עובר לאיומים: "EMG תתבע ממצרים 8 מיליארד ד'"

השותפים הבינלאומיים ב-EMG נוקטים בצעדים פורמליים הנדרשים לשם קיום הבוררות בשל הטענה כי מניעת הספקת הגז מהווה הפרה של הסכמים בין ארה"ב למצרים ■ "אם לא תחודש אספקת הגז - לא נתפשר" ■ מימן: "מקווה שלא נצטרך להגיע לתביעות בוושינגטון ובבתי משפט בינלאומיים אחרים" ■ מניית אמפל קפצה 4%

חברת אמפל שבשליטת יוסי מימן אשר מחזיקה ב-12.5% מחברת הגז המצרית EMG פרסמה היום (ד') לבורסה עדכון בקשר לחידוש הספקת הגז המצרי לישראל לפיו אמפל החברה הצטרפה למשקיעים בקרן הבינלאומית EGI ולמחזיקים בינלאומיים נוספים ב-EMG לשם נקיטת הצעדים הפורמליים הנדרשים לשם קיום הליך בוררות בינלאומי כנגד ממשלת מצרים וזאת תחת ההסכם הבילטרלי בין ארה"ב למצרים להגנה על השקעות.

ההליך החל כאשר EMG ומחזיקים בינלאומיים אחרים הגישו הודעות פורמליות לשרים המצריים הרלבנטים ודרשו לקיים התייעצויות בקשר לחידוש הספקת הגז והסכם רכישת הגז בין EMG לחברת הגז המצרית וחברת ההחזקות המצרית של גז טבעי המשמשות כמוכרות הגז, וזאת על רקע אי-ההספקה של כמות הגז הנדרשת על פי חוזה ל-EMG. הפרה זו של חוזה הספקת הגז מהווה הפרה של ההסכם הבילטרלי בין ארה"ב למצרים.

יוסי מימן המשמש כיו"ר, נשיא ומנכ"ל אמפל מסר: "אמפל, כמו גם המשקיעים הבינ"ל האחרים ב-EMG נחושים לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם על מנת להבטיח את המשך הפעילות החלקה של EMG ולעמוד בהתחייבויותיה החוזיות ללקוחותיה, כולל באמצעות הדרישה מספקיות הגז של EMG לספק ולכבד את התחיבויותיהן תחת הסכם הגז, כפי שמצופה מחברה לאומית אשר רוצה לשמור על המוניטין שלה כספקית שניתן לסמוך עליה".

מימן הוסיף כי "EMG היא החברה היחידה שהעלתה את המחיר שהיא משלמת בעבור הגז המצרי כבר בשנת 2009, והיא משלמת את המחיר הגבוה ביותר שמקבלת ממשלת מצרים מכל יצואן אחר של הגז המצרי (הן גז המוזרם בצנרת והן גז נוזלי). המחיר שמשלמת EMG גבוה יותר גם מהמחיר נטו שמשולם לממשלת קטאר בעבור הגז שלה וכם מהמחיר נטו שמקבלת רוסיה ממכירת הגז לגרמניה".

מימן הוסיף "אני יודע שאנו, ב-EMG, מקווים שלא נצטרך להמשיך בצעדים החוקיים כנגד חברת הגז המצרית (GEO), אשר עשויים להגיע לסך של 8 מיליארד דולר, בבית המשפט לערעורים בוושינגטון ובבתי משפפט בינלאומיים אחרים, על מנת להגן על זכויותינו הקבועות בחוזה הגז. לא נסתפק בשום דבר מלבד חידוש אספקת הגז".

נציין כי דיווח זה מאשש את הדיווח מיום ו' האחרון בעיתון המצרי "אל-אהרם", אשר התבסס על "מקור בשוק הנפט" במצרים, שדיווח כי השותף האמריקני בספקית הגז המצרית EMG, המיוצג על ידי איש העסקים חוסיין סאלם שנמלט ממצרים לאחר הדחת הנשיא לשעבר חוסני מובארק, כבר שיגר אזהרות לחברת הגז הממשלתית המצרית EGAS, לפיהן ישראל תפנה לבתי דין בינלאומיים במידה ומצרים לא תחדש בקרוב את אספקת הגז.