ביהמ"ש האריך את אופציה 7 של מודיעין עד ל-19 ביוני

בתקווה לפרסום הסקרים הסיסמיים עד אז, ביהמ"ש נענה לבקש הסעד של המחזיקים באופציות והפך על פניה את ההחלטה שהתקבלה באסיפת השותפות בה הכריעו המוסדיים נגד הארכת האופציה

בית המשפט המחוזי בתל אביב הכריע היום לטובת בקשת הסעד של מחזיקי אופציה 7 של שותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין שבשליטת צחי סולטן ו-IDB של נוחי דנקנר. ביהמ"ש נעתר לבקשתם והורה על הארכה זמנית של האופציה עד ל-19 ביוני לעומת מועד המימוש האחרון שהיה בה עד כה שהיה צפוי ב-9 ביוני.

בסיום יום המסחר עמד מחירה של אופציה 7 של מודיעין על אגורה בודדת לאחר שצנחה בחודש האחרון בכ-47%. לפי מחיר זה של האופציה עומד מחיר המימוש שלה על 3.75 אגורות ובחינת היחס בין שווי האופציה לפי נוסחת B&S לבין המחיר בבורסה מראה כי היא נסחרת ב-14.3% מחוץ לכסף.

נזכיר כי לפני מספר ימים התקיימה אסיפה של השותפות בעניין זה ובה הכריעו את הכף הגופים המוסדיים והחליטו שלא להאריך את האופציה. נציין כי המשקיעים המוסדיין אינם מחזיקים באופציות של מודיעין ולכן הארכת מועד המימוש של האופציה עשויה להוביל לדילולם אם יכנסו האופציות לכסף וימומשו עלך ידי המשקיעים הפרטיים. לעומתם המשקיעים הפרטיים המחזיקים באופציות היו מעוניינים בהארכת מועד פקיעת האופציה בתיקווה שעד אז יפורסמו תוצאות הסקרים הסייסמיים התלת מימדיים ב"שרה" ו"מירה".

הדרישה להארכת מועד המימוש של האופציה עלתה מיד לאחר שהשותפות ברישיונות "שרה" ו"מירה" הודיעו כי פרסום תוצאות פיענוח ועיבוד הסקרים הסיסמיים התלת מימדיים שמבוצעים על ידי חברת NSAI יתעכב. התוצאות שהיו צפויות להתפרסם באמצע חודש מאי נדחו וצפויות להתפרסם במהלך חודש יוני.

נציין כי במידה ותוצאות הסקרים אשר בהן צפויות להיות מפורסמות הכמויות וההסתברויות לקיומו של גז טבעי ואולי גם של נפט במאגרים - צפויות מניותיהן של השותפות ברשיונות אלו להגיב בחיוב. נזכיר כי למודיעין החזקה של כ-19% ולהכשרה אנרגיה החזקה של מעל ל-50% ברשיונות "שרה" ו"מירה".