דלק נדל"ן עברה לרווח של 34 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות

זאת לעומת הפסד כולל המיוחס לבעלי המניות של 230 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ■ הכנסות דלק נדל"ן הסתכמו ברבעון ב-212 מיליון שקל

דלק נדלן , בניהולו של ערן מיטל, ובשליטתו של איש העסקים יצחק תשובה, המחזיק בכ-50.79% מההון לאחר שקבוצת דלק נותרה עם אחזקה של 4.99%, מדווחת הערב (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2011.

הרווח הכולל המיוחס לבעלי המניות הינו בסך של 34 מיליון שקל לעומת הפסד כולל המיוחס לבעלי המניות של 230 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-37% והסתכמו ב-212 מיליון שקל לעומת הכנסות של 337.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עוד עולה מהדוחות כי יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה בתקופה של עד שנה לכל הפחות מתאריך הדוחות הכספיים, מותנית במימוש תוכניותיה האסטרטגית של החברה. בין עיקרי התכנית, המשך מימוש נכסים סלקטיבי, כולל בעיקר מימוש של פורטפוליו נכסי בקנדה ומימוש החזקות החברה בחברת בחברת אלעד ישראל מגורים בע"מ (להלן - DGRE "אלעד ישראל"), הנפקת זכויות, שחרור בטוחות בהתאם להסכמות חדשות עם תאגידים בנקאיים והנפקת אג"ח מגובה בבטחונות, וכן מותנית התכנית בהמשך העמדת מסגרות אשראי והלוואות לזמן קצר מתאגידים בנקאיים.

במהלך שנת 2012 ימומשו 3 החזקות

החברה צופה כי במהלך שנת 2012 ימומשו 3 החזקות של בלרון, בהיקף כולל של כ-267 מיליון שקל. בהתאם להסכמי השיעבוד בין החברה וחברות הבנות שלה לבין הבנקים השונים, החברה וחברות הבנות תידרשנה לפרוע אשראי בעת מימוש הנכסים הספציפיים ששועבדו לטובת האשראי.

ברבעון הראשון של השנה המשיכה דלק נדל"ן ביישום התכנית האסטרטגית עליה דיווחה בנובמבר 2010. במסגרת התכנית, מימשה DGRE נכס בשויץ בינואר 2011 בתמורה לכ- 422 מיליון שקל ומתחילת השנה קיבלה דלק נדל"ן מ-DGRE סכום של כ-285 מיליון שקל מהשלמת רכישות עצמיות וחלוקת דיבידנדים. בנוסף מימשה החברה את החזקתה ברודשף בתמורה לכ-497 מיליון שקל ואת אחזקתה בנכס בפינלנד בתמורה לכ-157 מיליון שקל.

החברה פרעה אתמול תשלום של 220 מיליון שקל לבעלי אגרות החוב. נזכיר כי עד סוף 2012 נדרשת דלק נדל"ן לפרוע אג"ח בהיקף של 1.2 מיליארד שקל, ועוד כ-600 מיליון שקל לבנקים. במאי 2009 הוצאה דלק נדל"ן מהפורטפוליו של קבוצת דלק, והפכה להיות חברה פרטית בשליטה ישירה של תשובה, בעל השליטה בקבוצה. המטרה הייתה לחזק את המאזן של קבוצת דלק, מתוך חשש להמשך ההידרדרות במצבה של חברת הנדל"ן המניב.

ערן מיטל, מנכ"ל דלק נדל"ן, מסר היום "במהלך הרבעון הראשון המשכנו ליישם את תכניתנו האסטרטגית, במסגרתה השלמנו את מכירת רודשף,ביצענו הנפקת זכויות בהיענות מלאה ומהלך של רכישה עצמית וחלוקת דיבידנדים על ידי DGRE, אשר סייעו לחיזוק ההון העצמי של החברה וכן לתזרים של החברה. ברבעון הראשון של השנה החברה הציגה לראשונה מזה זמן רווח כולל חיובי לבעלי המניות המשך למגמת צמצום הפסדי החברה בשנה האחרונה".