התוכניות המדוברות ברשת: "היכל התהילה" במקום השלישי

באזילה: "כוכב נולד" מתברגת ראשונה, "Glee" במקום השני ■ הוט הכניסה לטבלה המלאה של התוכניות המדוברות ברשת 9 תוכניות - לעומת שתי תוכניות של yes

"היכל התהילה" כובשת את מקומה בפסגת התוכניות המדוברות ביותר באינטרנט ומתמקמת במקום 3 מתחת ל"כוכב נולד" ו-"Glee", שממשיכות לאכלס את מקום 1 ו-2 בהתאמה - כך עולה מטבלת הרייטינג האלטרנטיבי של חברת באזילה (Buzzilla), הבודקת את "התהודה" של תוכניות הטלוויזיה כפי שהן באות לידי ביטוי באינטרנט.

"מה שאנחנו רואים כאן זה שלא תמיד התוכניות שזוכות לאחוזי הרייטינג הגבוהים ביותר מצליחות גם לייצר את הכי הרבה שיחות סביבן ברשת", מסביר יואב פרידור, מנכ"ל חברת באזילה, שמתמחה במחקרי מדיה חברתית וערכה את המחקר.

פרידור מסביר כי המחקר התבסס על מדידה של מספר האזכורים לתוכניות הפריים-טיים בפורומים, בלוגים, טוקבקים, פייסבוק וטוויטר. בשונה מהמדדים הרשמיים שבודקים את הערוצים המסחריים בלבד, באזילה מעמידה אלה לצד אלה את התוכניות של כל פלטפורמות השידור.

חשיבותו של מדד באזילה היא בין היתר בכך שהוא משקף הלכי רוח שאינם באים לידי ביטוי בטבלת הרייטינג המסורתית, ששורשיה נטועים ב-1950 - השנה בה החל ארתור נילסן למדוד את הרייטינג של תוכניות הטלוויזיה בארה"ב. ואולם, מאז השתנתה המציאות ויחד עמה גם הטכנולוגיה, שמאפשרת היום לצפות במשדרי הטלוויזיה בדרכים שונות מבעבר.

שרים בדרך למעלה

אחת הדרכים לבחון היבטים אחרים של האימפקט של תוכנית כזו או אחרת היא באמצעות מדידת התהודה שלה במרחב האינטרנטי. הנחת המוצא היא שככל שיש יותר אזכורים של סדרה מסוימת - כך התהודה שלה חזקה יותר.

כניסתה של "היכל התהילה" למקום השלישי בטבלה מובילה למסקנה כי יוצרי הסדרה הצליחו ליצור נוסחה שגורמת לצופיה להיות מעורבים רגשית בנעשה על המרקע תוך שילוב בין ריאליטי לשירים מוכרים ואבק כוכבים. עוד נקודה מעניינת היא ש-3 התוכניות המדוברות ביותר ברשת מבוססות על שירים.

בדומה לטבלת הרייטינג המסורתית, גם כאן קשת שולטת בטבלה של חודש מאי. 7 תוכניות מתוך העשירייה הפותחת של הטבלה הן של קשת, בהן כאמור גם "היכל התהילה" שמשודרת בערוץ 24. רשת, yes והוט משלימות את יתר הטבלה.

ואולם, יתר הטבלה מגלה נתונים מעניינים: לטבלה, שמכילה 40 תוכניות, הגיעו 12 תוכניות של קשת; 9 תוכניות של ערוץ 10; 9 תוכניות של הוט; 7 תוכניות של רשת; ושתי תוכניות של yes.

בין היתר עולה מהטבלה כי שתי התוכניות שמתחרות באותו ז'אנר, "וייפאאוט" של ערוץ 10 (מקום 12 בטבלה) ו-"101 דרכים לעוף משעשועון" של רשת (מקום 11), צמודות בהיקף התהודה שלהן.

נתון מעניין נוסף הוא שבניגוד לרייטינג היומי, בו רשת מנצחת את ערוץ 10 כמעט מדי יום, הטבלה האלטרנטיבית מראה כי התוכניות של ערוץ 10 מקבלות יותר תהודה מקוונת.

הטבלה מראה גם, כי בעוד ש-yes הצליחה להכניס לטבלה שתי תוכניות ("Glee" שהגיעה למקום השני ו"האנטומיה של גריי" שהגיעה למקום ה-22), הצליחה הוט להכניס 9 תוכניות - "האוס", "יומני הערפד", "אבודים", "הבורג'ס", "מד מן", "מחוברות 2", "ילדי ראש הממשלה", "הבורר" ו"עספור".

התוכניות המדוברות ביותר ברשת במאי
 התוכניות המדוברות ביותר ברשת במאי