ברגל שמאל: סאנדי חותכת שוויה בהנפקה ב-25%

חברת האנרגיה הסולארית, שצחי סולטן מנפיק וגם רוכש ממנה מערכות, תנסה לגייס 40 מיליון שקל לפי שווי מופחת של 70 מיליון שקל לפני הכסף, לעומת 90 מיליון שקל בתכנון המקורי

החולשה בשווקים פוגעת בניסיון ההנפקה של חברת האנרגיה הסולארית סאנדי אנרג'י. ל"גלובס" נודע כי סאנדי נאלצה לחתוך את שוויה בהנפקה המתוכננת לשבוע הבא בכ-25%, ל-70 מיליון שקל (לפני הכסף) לעומת כ-90 מיליון שקל בתכנון המקורי.

סאנדי שבשליטת קובי דינר מבקשת לגייס בהנפקה כ-40 מיליון שקל, גם במחיר של דילול משמעותי של בעל השליטה. הסיבה: לחברה גירעון של 9 מיליון שקל בהון העצמי, ואילו רף ההון המינימלי הנדרש לפי כללי הבורסה לאחר הגיוס עומד על 25 מיליון שקל.

את ההנפקה מובילה חברת כלל חיתום של צחי סולטן. מתשקיף ההנפקה של סאנדי אנרג'י עולה כי סולטן לא רק מוביל את המהלך, אלא גם מהווה גורם משמעותי ברכישת המערכות הסולאריות של החברה. ההשקעה של סולטן מבוצעת על-ידי החברה הפרטית סולג, בה הוא מחזיק יחד עם ניר פלג (לשעבר מנכ"ל אבגול).

במסגרת הסכם שנחתם בנובמבר האחרון, סיכמה סולג על רכישת 30 מערכות סולאריות עסקיות קטנות (בהספק של עד 50 קילוואט כל אחת) מידי סאנדי, בהשקעה של עד 24.6 מיליון שקל. לסולג קיימת אופציה, עד סוף יוני, להכפיל את השקעתה עם רכישת 30 מערכות נוספות.

סאנדי פועלת בשוק האנרגיה הסולארית ופעילותה מחולקת לשני ענפים - ייזום והקמת פרויקטים, וייצור חשמל. נכון להיום, אין לחברה פרויקטים פעילים בהיקף משמעותי בתחום ייצור החשמל.

על הצורך האקוטי שלה במזומנים ניתן ללמוד גם מתנאי הריבית בהסכם ההלוואה שחתמה לפני כחודשיים מול קרן מוסטנג. ההלוואה, בהיקף של 4 מיליון דולר, ניתנה לסאנדי לארבע שנים בריבית שנתית של 7% מעל ריבית הליבור, או 11%, הגבוהה מביניהן. עד כה סאנדי פרעה, באמצעות הכספים שקיבלה ממוסטנג, הלוואה בנקאית של 3 מיליון שקל והלוואה מצד שלישי בסך 1.4 מיליון שקל.