נעילה שלילית בבורסה בתום יום תנודתי; המעו"ף נפל 1.5%

נירה שמיר: ייתכן כי נחזה במגמה שלילית ותנודתיות רבה בשוק הישראלי עד ספטמבר ■ זיו סגל: "מהלך מתחת לאזור ה-1,232 נקודות יאשר התפתחות מגמת ירידה"

בורסת תל אביב ננעלה היום (ה') במגמה שלילית מובהקת - כהמשך ישיר לאתמול - בתום יום מסחר תנודתי במיוחד: המדדים המובילים פתחו את היום בירידות שערים, שהלכו והחריפו במחצית היום. לאחר שינוי מגמה באירופה (התמתנות הירידות) ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט (עברו למגמה חיובית), הלכו והתמתנו הירידות גם באחד-העם עד שחזרו ביתר שאת לקראת הנעילה. בסיכום שבוע, איבד מדד המעו"ף 0.6% מערכו, לאחר שירד ב-3.6% בחודש מאי.

רועי לאופר, מנהל חדר מסחר בדש ברוקראז', אמר בשיחה עם "גלובס" כי "היום התחיל בירידות חדות ולאחר שהתפרסמו ההודעות בנוגע לגלעד שליט הסנטימנט התהפך לגמרי, אולי עקב תקווחת לתחילתו של תהליך מדיני. היה גם שיפור מסויים באירופה ובחוזים העתידיים. אלה הגורמים שמביאים להחלשות המגמה השלילית. המוסדיים ומשקיעים זרים הם אלה שפועלים בעיקר בשוק בצד הקניות".

נירה שמיר, הכלכלית הראשית של בנק דיסקונט, מסבירה כי עד ספטמבר - מועד הכרזת המדינה הפלסטינית - ייתכן כי נחזה במגמה שלילית ותנודתיות רבה בשוק הישראלי אך מרגיעה ואומרת כי לרוב, לאירועים גיאופוליטיים אין השפעה על הכלכלה הריאלית.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי מדד תל אביב 25 הפגין קצת עוצמה ומימש פוטנציאל לעליה קצרת טווח אליה התייחסנו כאן ביום ראשון. היעד היה 1264 / 1275 והמדד עצר איפה שהוא באמצע. לכאורה, תמיכה אופקית יפה באזור ה-1232 אם מסתכלים על גרף הנרות היפניים. אבל, אם מסתכלים על תרשים הקו רואים תיקון אל הממוצע הנע ל-200 יום ואל קו המגמה העולה שנפרצו כלפי מטה והתנגדות מתחתם ולפיכך סיכוי להתחדשות מגמת הירידה.

"גם העובדה שהשפל האחרון של תל אביב 25 היה נמוך משתי רמות השפל הקודמות מחזקת את ההסתברות שתמונת הירידה שעל תרשים הקו היא התמונה ה"נכונה". מהלך מתחת לאזור ה-1232 יאשר התפתחות מגמת ירידה שכנראה תהיה ברת קיימא. מהלך מעל 1275 נקודות יחזק את תמונת התמיכה ב-1232. נכון ליום רביעי סיום המסחר תרחיש הירידה שעל תרשים הקו נראה מציאותי יותר".

עופר נמרודי זורע אופטימיות ב"שרה" וב"מירה"

עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרה אנרגיה המחזיקה בזכויות ב"שרה" ו"מירה" המתיק סוד בכינוס בת"א ואמר כי "בשורה למשקיעים - עד סוף החודש".

הבוקר דיווחנו כי מנכ"ל טבע שלמה ינאי נסע לפני מספר ימים להודו לבקר את עובדי טבע במדינה ולדון בשיתופי פעולה אפשריים עם חברות תרופה מהודו. מטבע לא נמסרה תגובה. בתוך כך טבע הודיעה היום כי מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) נתן אישור לשיווק גירסה גנרית של התרופה לטיפול באלצהיימר. המכירות השנתיות של התרופה מוערכות ב-2.3 מיליארד דולר בארה"ב.

הנהלת חברת הביומד בריינסוויי מוותרת, לעת עתה, על הכוונה לגייס כספים באמצעות הנפקה בארה"ב. בהודעה ששיגרה הבוקר החברה לבורסה נאמר כי "לאור תנאי ההנפקה ובעיקר מחיר המניה בהנפקה, שהוצעו לה על ידי החתמים לגיוס מלא של ההנפקה, במסגרת הליך קביעת תנאי ההנפקה הסופיים, החליטה החברה לדחות את ההנפקה של מניותיה בנאסד"ק".

מניות הגז הטבעי המשיכו לרכז עניין. נזכיר כי פרימיום שבשליטת יולי עופר עדכנה אתמול את הבורסה כי היא בוחנת רכישת 15% ממניות השותף הכללי ברציו . החברה מעדכנת כי אין שום ודאות כי עסקת הרכישה תיסגר, ובאלו תנאים אם בכלל.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]