המועמד המוביל ליו"ר תע"א: דב בהרב

שר הביטחון ברק סימן את בהרב כמועמד מוביל לתפקיד, שיחליף את היו"ר היוצא יאיר שמיר ■ מקורבים: הסיכויים גבוהים מאוד

המועמד המוביל לתפקיד יושב ראש התעשייה האווירית הוא המנכ"ל והנשיא לשעבר של אמדוקס, דב בהרב - כך נודע ל"גלובס". גורמים המצויים בסוגיית בחינת המינוי של היו"ר הבא של תע"א אמרו היום כי שמו של בהרב כמועמד לתפקיד עלה במהלך הימים האחרונים במסגרת הליכי בחינה ואיתור שמובילים בנושא שר הביטחון, אהוד ברק, ושר האוצר, יובל שטייניץ. במסגרת בחינה זו נבדקת מועמדותם של אישים נוספים, אך הגורמים העריכו את סיכוייו של בהרב לזכות במינוי כגבוהים מאוד.

המהלכים לבחינת מינוי של יו"ר חדש לתעשייה האווירית, חברה ביטחונית-ממשלתית, החלו בשבועות האחרונים, וזאת לקראת סוף כהונה בת 6 שנים של יאיר שמיר בתפקיד. שמיר, בנו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, מונה לתפקיד בעת שח"כ שאול מופז כיהן כשר הביטחון. בתום שלוש שנות כהונה ראשונות הוא מונה לכהונה שנייה בידי ברק.

בשבועות האחרונים ברק החליט שלא לחדש את כהונתו פעם נוספת והחליט לפתוח את התפקיד למועמדים חדשים. כך, בימים האחרונים עלה גם שמו של האלוף (במיל') גיורא איילנד כמועמד לתפקיד זה, אך גורמים המקורבים לנושא העריכו היום בשיחות עם "גלובס" כי סיכוייו נמוכים.

אתמול (ד') נפגש שר הביטחון ברק עם שמיר והודיע לו כי לא יחדש את כהונתו בתום השנה השישית, לא לפני שהביע בפניו את הערכתו על שנות כהונתו כיושב ראש החברה.

תע"א היא חברה ממשלתית, ובתור כזאת, במינוי של היו"ר שלה שותפים שר הביטחון ושר האוצר. מקורבים לנושא אמרו כי שני השרים מתואמים ומשתפים ביניהם פעולה במסגרת הליך הבחינה והבחירה, שעתיד להיחתם כנראה בתוך ימים ספורים.

גורמים המקורבים לנושא הוסיפו ואמרו היום ל"גלובס" כי עברו של בהרב בתחום הטכנולוגיה ופעילותו ארוכת השנים בהנהגת חברת אמדוקס, הפכו אותו למועמד בולט ומוביל לתפקיד. זאת, בין השאר, בשל יכולת מוכחת בניהול חברת טכנולוגיה מתקדמת בהיקף נרחב וניסיונו הבין לאומי בתחום הכספים.

מינוי סוער

סוגיית המינוי של היו"ר הבא של התעשייה האווירית מסעירה בשבועות האחרונים את החברה, שבה מועסקים כ-17 וחצי אלף איש. זאת, בין השאר, על רקע התבטאויות מצד שמיר, שחלק מהן נאמרו בראיון ל"דיפנס ניוז" ופורסמו אתמול ב"גלובס", ואשר לפיהן אם כהונתו לא תחודש - התוכנית להפרטת החברה לא תצא לפועל.

בשבוע שעבר פירסמה התעשייה האווירית את ביצועיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, ומהם עולה כי מכירותיה הסתכמו ב-855 מיליון דולר וכי בהתאם גם חלה עלייה ברווח הנקי שלה, שהסתכם ב-46 מיליון דולר. לתע"א צבר הזמנות של 8.6 מיליארד דולר, וראשיה, בהם המנכ"ל יצחק ניסן, מעוניינים במהלך של הפרטה, וזאת כדי לסלול לה את הדרך לתחרות עם ענקיות נשק בעולם.

פרש במפתיע אחרי 20 שנה

דב בהרב (60) פרש במפתיע בספטמבר האחרון מתפקידו כנשיא ומנכ"ל אמדוקס, והוחלף על-ידי אלי גלמן. בהרב הגיע לאמדוקס ב-1991 לאחר שכיהן כמנהל התפעול בחברת אופטרוטק, ושימש בתפקידים שונים באמדוקס במשך כמעט 20 שנה. בתפקידו כמנכ"ל הוא כיהן מ-2002. לפני כן, הוא שימש כסמנכ"ל הכספים באמדוקס, שמספקת לחברות תקשורת פתרונות תוכנה לבילינג (גבייה), ניהול ושירות לקוחות.

בהרב נכנס לתפקיד המנכ"ל בתקופה קשה באמדוקס, ניהל אותה בשנים הטובות שלה ובזמן ההתרחבות באמצעות רכישות ב-2006-2007. הוא גם היה המנכ"ל בזמן המשבר ב-2009 - בשנה זו אמדוקס פיטרה מאות עובדים, חלקם הגדול בישראל, ומצבת כוח האדם שלה הצטמצמה ב-7%. עזיבתו הגיעה כשאמדוקס החלה לחזור לעצמה ולהתאושש לאחר המשבר.

בכנס שנערך לפני כמה חודשים קרא בהרב להגביר את שיתוף הפעולה בין הממשלה לתעשייה בישראל. "בתפקידי כמנכ"ל אמדוקס, למעט שיחות עם מנכ"ל האוצר על הסניף שלנו בשדרות - שפעל בהצלחה מלאה בכל תקופות הקסאמים - לא הייתה לי שיחה אחת עם שר או ראש ממשלה", אמר בהרב. "הגיע הזמן ליוזמה משותפת של הממשלה עם החברות הגדולות לגידול במספר מקומות העבודה".

בהרב נשוי בשנית, לנעמה מידן שהייתה בעבר מנהלת משאבי האנוש באמדוקס.