לא יגדל מספר החברים בוועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה

מועצת הרשות השנייה דחתה את הצעת יעקב שחם להגדיל את מספר החברים בוועדת הטלוויזיה שבראשותו מ-7 ל-8, זאת לאחר שעלו תהיות לגבי החוקיות של המהלך

מועצת הרשות השנייה דחתה את הצעתו של חבר המועצה, יעקב שחם, להגדיל את מספר החברים בוועדת הטלוויזיה שבראשותו. ההחלטה התקבלה היום (ה') במועצה לאחר שעלו תהיות לגבי החוקיות של המהלך. לבסוף הוסכם כי הדיון בעניין יידחה עד לאחר סיום בדיקת הלשכה המשפטית של הרשות השנייה.

אתמול (ד') פורסם ב"גלובס" כי קיים כעס בקרב חברים במועצה הרשות השנייה על חבר המועצה יעקב שחם, עקב כוונתו להגדיל את מספר החברים בוועדת הטלוויזיה בראשותו מ-7 ל-8. "שחם מנסה ליצור לעצמו מיני-מועצה עם כוח גדול, ואנחנו לא מתכוונים להסכים למהלך הזה", אמרה ל"גלובס" חברת המועצה רונית אנטלר.

על-פי חוק הרשות השנייה, בראש הרשות עומדת מועצה ציבורית המורכבת מ-15 חברים, שתפקידה לקבוע את מדיניות הרשות. מתוקף תפקידם, חברי מועצה חברים בוועדות שונות כגון ועדת הטלוויזיה, ועדת הביקורת ועוד.

זה 10 חודשים שמועצת הרשות השנייה מתפקדת בהרכב חסר. ביולי עזב יו"ר המועצה אמנון נדב, ובספטמבר עזב חבר המועצה שי בזק שמונה לקונסול ישראל בבוסטון. מאז עזיבתו של בזק מונה המועצה 13 חברים בלבד.

חברי המועצה התנגדו למהלך הגדלת מספר החברים בוועדה מחשש כי אם יצליח שחם להעביר את ההחלטה במועצת הרשות, כוחו היחסי במועצה יגדל. לדברי המתנגדים, משמעות המהלך היא ששחם יוכל להוביל מהלכים בוועדת הטלוויזיה, והמועצה לא תוכל להתנגד להם.

בתגובה לדברים אמר אתמול שחם ל"גלובס": "אני שומע בפעם הראשונה על חברים המתנגדים למהלך. מהלך זה בא כדי לחזק את ועדת הטלוויזיה, שיש לה עבודה רבה. מלבד טובת העניין אין שום סיבה אחרת להוספת חבר בוועדה. אם אכן יש מתנגדים, אז לצערי הסיבות שלהם אינן ענייניות".