אירופה סגרה שבוע בעליות קלות; בורסת יוון זינקה ב-4.4%

הדאקס הגרמני טיפס ב-0.5% ■ אסטרטג השקעות בבנק היפני נומורה: "ראינו כמה נתונים לא טובים לאחרונה בארה"ב, אך נתוני התעסוקה שיפורסמו היום יעשו קצת סדר"

בורסות אירופה סגרו היום (ו') ביציבות עם נטייה לעליות קלות, בדומה למגמה שאיפיינה את תחילת היום, אך במהלך המסחר, עם פירסום נתוני התעסוקה החלשים בארה"ב עברו השווקים לטריטוריה השלילית, לעומת זאת לקראת סוף המסחר, כשנודע כי יוון עברה את מבדקי ה"טרויקה" ותקבל את הסיוע מהאיחוד האירופי, קרן המטבע וה-ECB כמתוכנן ביולי - הגיבו השווקים האירופיים בעליות ואליהם הצטרף גם האירו.

היום, כמדי יום שישי הראשון של החודש, פורסמו הנתונים שנחשבים אולי החשובים ביותר מדי חודש בארה"ב - והם היו מאכזבים מאד: דוח התעסוקה הפדרלי חשף כי בחודש מאי הצטרפו למעגל התעסוקה רק 54 אלף עובדים חדשים, זאת לעומת צפי ליצירה של 169 אלף משרות חדשות. זאת, לאחר שסקר ה-ADP שפורסם שלשום אכזב והעיד על יצירה של 38 אלף משרות במגזר הפרטי בלבד, לעומת צפי ל-170 אלף משרות.

מבין המניות הבולטות היום באירופה, Stagecoach ו-Go-Ahead מזנקות לאחר שבנק JP מורגן החל לסקר את 2 המניות בהמלצת "תשואת יתר". מנגד, המלצה שלילית של JP מורגן על מניית National Express לוחצת את המניה מטה.

באסיה המתינו לנתוני התעסוקה

בורסות אסיה נסחרו היום בנטייה לירידות שערים בעוד המשקיעים המתינו לפרסום נתוני התעסוקה החשובים בארה"ב.

"המשקיעים בעמדת המתנה", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות בבנק היפני נומורה. "ראינו כמה נתונים לא טובים לאחרונה בארה"ב, אך נתוני התעסוקה שיפורסמו היום יעשו קצת סדר".

הבורסה ביפן דווקא פתחה את היום בעליות אך בעקבות זעזועים פוליטיים במדינה היא נכנעה לירידות. ראש ממשלת יפן נאוטו קאן התחייב להתפטר מתפקידו על רקע רעידת האדמה שאירעה בחודש מארס והאסון הגרעיני בכורים בפוקושימה שאירע בעקבות הרעידה. אירועים אלה גררו את כלכלת יפן למיתון. בנוסף, יפן סובלת מגירעון עתק וממשלתו של קאן צריכה להעלות מסים כדי להגדיל את הכנסות המדינה ולקצץ את הגירעון. רק אתמול שרדה הממשלה הצבעת אי אמון, אך הבחירות כבר נראות באופק והעתיד לוט בערפל.

מבין המניות הבולטות היום באסיה, מניית Foster’s Group זינקה בבורסת אוסטרליה לאור דיווחים כי 2 חברות אחרות מתכוונות להגיש הצעות רכש למבשלת הבירה. הונדה, יצרנית כלי הרכב ש-44% ממכירותיה מגיעים מחוץ ליפן, נסחרה בירידות וכך גם יצרנית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית LG.