פרשת רמדיה: עובדי משרד הבריאות יבצעו עבודות לתועלת הציבור

העובדים, שהודו במסגרת הסדר טיעון כי ביצעו עבירה של "מעשה העלול לגרום להפצת מחלה", לא יורשעו בפלילים

כ-8 שנים אחרי התקלה הקטלנית בייצור תחליף החלב הצמחי לתינוקות מסוג רמדיה, גזר היום (א') בית משפט השלום בפתח-תקווה את עונשיהם של עובדי משרד הבריאות שהיו מעורבים בפרשה.

העובדים, שהודו במסגרת הסדר טיעון כי ביצעו עבירה של "מעשה העלול לגרום להפצת מחלה", לא יורשעו בפלילים ויוטלו עליהם עונשים של עבודות לתועלת הציבור.

על כל אחד מ-4 העובדים, נאסרין חורי, יוסף חסקל וברטה שלום, שעבדו כמפקחים בתחנות ההסגר של משרד הבריאות בחיפה ובאשדוד, הוטל עונש של 400 שעות לתועלת הציבור. על העובדת החמישית, ד"ר דורית ניצן-קלוסקי, מנהלת שירות המזון הארצי במשרד הבריאות, הוטלו 500 שעות לתועלת הציבור.

בפברואר השנה הודו העובדים במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום המתוקן בפרשת רמדיה, בצד גזר הדין.

ב-2006, בעת שהוחלט להגיש כתב אישום נגד העובדים, ציינה הפרקליטות כי שירות המזון הארצי מופקד על פיקוח על המזון ושמירה על מזון בטוח ואיכותי במטרה להגן על בריאות הציבור בישראל. למפקחים בנמלים יוחס כי פעלו בניגוד לנהלים ברורים של משרד הבריאות, כאשר לא ביצעו פיקוח ממשי על מכירתו של מזון רגיש ומיוחד זה לציבור התינוקות, לא דרשו לקבל אנליזות המוכיחות שמדובר במוצר הכולל את כל הוויטמינים הנדרשים, ולא ביצעו בדיקות שמחובתם היה לבצע ואשר היו מגלות את החסר בתיאמין, כמו גם את העובדה שמדובר במוצר שהוכנס ארצה על-ידי חברת רמדיה מבלי שיש לו את האישורים המתאימים.

העובדים צפויים גם לעמוד לדין משמעתי על-ידי נציבות שירות המדינה.