סמי עופר הובא למנוחות; בנו: "בלתי אפשרי להיפרד ממך"

(עדכון) - סמי עופר נטמן בבית העלמין טרומפלדור בנו, אייל עופר: "הוא היה צנוע וביישן" ■ מפקד חיל הים לשעבר שלמה אראל: "במלחמת ששת הימים הוא קנה ספינות על חשבונו ותרם אותן לצה"ל"

בכירי עולם העסקים בישראל עושים דרכם היום (א') לבית העלמין "טרומפלדור" בתל אביב, וילוו את איש העסקים סמי עופר בדרכו האחרונה, למנוחת עולמים. עופר נפטר ביום ו' בביתו בת"א, והוא בן 89 במותו.

רפי גינת: "סמי עופר סיכן עצמו למען ביטחון ישראל"

בית העלמין "טרומפלדור" הינו בית קברות אקסקלוסיבי, בו קבורים בין היתר חיים נחמן ביאליק, משה שרת וראש עיריית ת"א האגדי מאיר דיזנגוף. לפי הערכות, עלות קבורה במקום נאמדת בכ-100 אלף שקל. אנשי אבטחה רבים נוכחים במקום ונערכים לאבטח את ההלוויה.

בין הנוכחים בהלוויה ניתן למנות את רמי לוי, עו"ד דב וייסגלס, רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, צדיק בינו, איש העסקים מוטי זיסר, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות אלי יונס, היחצ"ן רני רהב, איש העסקים אלפרד אקירוב, סילבן שלום ורעייתו ג'ודי, יצחק תשובה, מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן ועוד. לפי הערכת המשטרה, יותר מ-500 איש נכחו בהלוויה.

"הוא היה איש ציוני גדול ותרם הרבה; הוא הרגיש שנעשה לו עוול ואין אף אחד שיגן עליו", אמר רמי לוי, בהתייחסו לפרשת "עופרגייט". חזי בצלאל הוסיף כי "הוא היה אדם גדול והייתה כפיות טובה כלפיו. אנחנו לא יודעים לפרגן".

אייל עופר, בנו של סמי עופר, ספד לאביו ואמר: "סמי ידע לדבר מספר שפות, ידע לפנות לכל אדם בשפתו ורמתו. הוא היה אדם צנוע וביישן. הוא אהב אנשים ואהב את חיל הים. אבא סמי, כדברי נתן אלתרמן, 'שפתי האב אינן נעות אבל קולו עוד יישמע'".

מפקד חיל הים לשעבר, אלוף (במיל') שלמה אראל ספד לעופר, ושיתף את הנוכחים בסיפור לא מוכר: "ב-1948, סמי במדים של הצי הבריטי הוציא מהם 3 ספינות שעסקו בציד מעפילים לרשות ישראל. במלחמת ששת הימים קנה ספינות לחיל הים על חשבונו לטובת המלחמה. הספינות הללו שירתו בתעלת סואץ על השלום עם מצרים".

עידן עופר היה האחרון לספוד לאביו, ואמר בקול רועד ובעיניים דומעות: "קשה ובלתי אפשרי להיפרד ממך. בלתי אפשרי לתאר 9 עשורים של עשייה בלתי פוסקת. היית אדם גדול ואיש עסקים גדול. לתאר אותך זה משימה שאינה בת השגה". עידן עופר הפסיק מספר פעמים את דבריו ודיבר בקול חנוק. הוא הוסיף כי "היית אדם בעל אישיות ייחודית ומלאת ניגודים. מנהיג כריזמטי, ניחן בחוש הומור ובעל חזון פורץ דרך. כילד היית לוקח אותי כל יום שבת למשרד, שם הרגשתי הכי בבית שבעולם". בשלב זה הפסיק עופר את ההספד, בדמעות.