בדרך לתרופה נגד השמנת יתר? תוצאות חיוביות לפרולור

מדווחת על תוצאות חיוביות מניסוי פרה-קליני בתרופה ארוכת טווח נגד השמנה ■ מנכ"ל החברה: "מאמינים כי ל-OXY-RPEG יש פוטנציאל גדול להפוך לתרופה חשובה לטיפול בהשמנה"

פרולור ביוטק מדווחת היום (ב') כי על תוצאות חיוביות מניסוי פרה-קליני בתרופה ארוכת טווח נגד השמנה (OXY-RPEG). מכיוון שהתרופה בגירסתה קצרת הטווח (oxyntomodulin) נמצאה במחקרים שונים כיעילה בבני אדם, פרולור מצפה ליעילות גבוהה של OXY-RPEG בבני אדם בעקבות היעילות הגבוהה שהוכחה בניסוי הפרה-קליני.

הניסוי, המשמש בפיתוח תרופות כנגד השמנת יתר, תוכנן לבדוק את יעילות OXY-RPEG המוזרק פעם או פעמיים בשבוע בהשוואה ל-oxyntomodulin המוזרק פעמיים ביום על ירידת משקל וירידה בצריכת מזון.

oxyntomodulin הינו הורמון שקיים בגוף האדם ומיוצר במערכת העיכול, ומתפקד כמווסת טבעי של תיאבון. לאחר אכילה מערכת העיכול מייצרת כמויות גדולות של oxyntomodulin המאותת למוח "שובע". ניסויים קלינים ב oxyntomodulin הראו ירידה של 0.5 ק"ג לשבוע ללא תופעות לוואי בבני אדם שהוזרקו פעמיים ביום.

בניסוי הפרה-קליני שערכה פרולור, OXY-RPEG שהוזרק פעם או פעמיים במשך שבוע, הראה יעילות גבוהה בהרבה בהורדה במשקל וירידה בצריכת מזון בהשוואה ל-oxyntomodulin שהוזרק פעמיים ביום במשך שבוע. בנוסף, היעילות הגבוהה של OXY-RPEG הושגה ע"י מינון שהינו רק כ-15% מסך המינון של oxyntomodulin שהוזרק במשך השבוע.

"oxyntomodulin כבר קיים בגוף האדם, בתפקידו הטבעי כמשרה הרגשת שובע. לפיכך קיים צפי למיעוט תופעות לוואי בשימוש של oxyntomodulin כתרופה. כל זה הופך את oxyntomodulin כתרופה פוטנציאלית להורדה במשקל של מיליוני אנשים הסובלים מהשמנת יתר, שאין עבורם פתרונות יעילים ובטוחים", מסר ד"ר אברי הברון, מנכ"ל פרולור. "אנו מאוד מרוצים כי הגירסה ארוכת הטווח שלנו הראתה בניסוי יעילות כל כך רבה בהורדה במשקל וירידה בצריכת מזון, תוך הורדה דרמתית במספר הזריקות ובמינון. אנו מאמינים כי ל-OXY-RPEG יש פוטנציאל גדול להפוך לתרופה חשובה לטיפול בהשמנה, ואנו ממשיכים בפיתוח מתוך כוונה לערוך את הניסוי הראשון בבני אדם ב-2012", הוסיף הברון.

"אנו מאמינים כי תוצאות הניסוי הזה מהוות שכבה נוספת של וידוא פלטפורמת ה-RPEG שלנו כטכנולוגיה בעלת פוטנציאל מבטיח לפיתוח תרופות פפטידיות ומולקולות קטנות שניתן להזריקן בתדירות נמוכה," מסר שי נוביק, נשיא פרולור. "בעקבות תוצאות אלו אנו מתכוונים להתחיל בפיתוח מספר גרסאות ארוכות טווח של תרופות פפטידיות ומולקולות קטנות המיועדות לשווקים גדולים".