ביל גרוס: הפדרל ריזרב לא ישיק תוכנית תמרוץ שלישית

גרוס: חברי הפד חלוקים בדעתם לגבי המדיניות המוניטרית ולכן יהיה זה קשה להשיק תוכנית תמרוץ שלישית

הפדרל ריזרב לא יוכל להשיק תוכנית תמרוץ חדשה (QE3) לאחר שהתוכנית הנוכחית תסתיים בסוף החודש. כך מעריך ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח פימקו המכונה גם "מלך האג"ח".

לדברי גרוס, חברי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב "חלוקים בדעתם" באשר להמשך המדיניות המוניטרית, כך שיהיה לפד קשה מאוד לגבש תוכנית תמרוץ שלישית. עם זאת, הפד ימשיך לשמור על הריבית ברמה אפסית למשך "תקופה ממושכת", צמד מילים שחוזרות בכל הודעות הריבית מאז חודש מארס 2009.

גרוס מנהל קרן אג"ח עם נכסים של 243 מיליארד דולר והשיג תשואה של 3.24% מתחילת השנה. הוא מפגר מאחורי 58% ממנהלי הקרנות המתחרות שלו, למרות שהרקורד ההיסטורי שלו מרשים במיוחד. הקרן שלו הורידה את ההחזקה באג"ח ממשלתיות אמריקניות למשקל חסר ואפילו פתחה פוזיציות שורט (מכירה בחסר) על חלק מהאג"ח הממשלתיות בחודשים האחרונים. היה זה הימור כושל לעת עתה, שכן שוק האג"ח האמריקני נהנה מעליות.

"אל תיכנסו לשוק האג"ח כי הריביות הריאליות שליליות", אמר גרוס. הוא ציין כי הוא מעדיך אג"ח של מדינות כמו גרמניה, מקסיקו וקנדה.

לאחרונה גברו הקולות הקוראים להשקת תוכנית תמרוץ שלישית, לאחר שהנוכחית קרובה לסיום ב-30 ביוני והפד ישלים רכישות אג"ח ב-600 מיליארד דולר. נתונים כלכליים שפורסמו לאחרונה בארה"ב מצביעים על האטה, כך שישנם כלכלנים בארה"ב הטוענים כי ללא תוכנית תמרוץ שלישית - כלכלת ארה"ב עלולה לגלוש למיתון נוסף.