דיווח: קדאפי ובניו במו"מ מתקדם על תנאים לעזיבת לוב

עוזרו של ראש מועצת המורדים בלוב: "קדאפי מנסה להציב מספר תנאים; אנו מדברים כעת על השלב האחרון של הפעולה הזו"

סייף אל-איסלאם קדאפי, בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, מנהל מו"מ עם מנהיגי המורדים בלוב על תנאים לעזיבת אביו ואחיו את המדינה. כך מדווח היום (ו') סוכנות בלומברג, בהתבסס על דברים שאמר מוחמד אל-אכרי, עוזרו של ראש מועצת המורדים בלוב (NTC) מחמוד ג'בריל.

"קדאפי מנסה להציב מספר תנאים; אנו מבינים זאת ויודעים כיצד לנהל מו"מ", אמר אל-אכרי בראיון טלוויזיוני לבלומברג. "אנו מדברים כעת על השלב האחרון של הפעולה הזו".

לדברי אל-אכרי, ישנם מספר מדינות שעשויות להציע מקלט מדיני לקדאפי ובניו, כגון דרום אפריקה וסנגל. שר החוץ של אוסטרליה, קווין ראד, אמר שקדאפי שלח נציגים רבים לנהל מו"מ על עזיבתו את לוב ולסיים את הקונפליקט שעירב גם את נאט"ו, והקפיץ את מחיר הנפט נוכח שיבוש האספקה מלוב. אספקת הנפט מלוב ירדה לרמה של כ-200 אלף חביות ביום בלבד, לעומת 1.8 מיליון חביות ביום לפני פרוץ המלחמה.

נאט"ו פתח במבצע צבאי נגד משטר קדאפי בפברואר, לאחר שהשליט הנמצא על כסאו זה 4 עשורים ניסה לדכא באכזריות את המפגינים הקוראים לחופש. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, קדאפי השתמש גם במסוקים ובמטוסים כדי להפציץ את בני עמו, ושלח חיילים לאנוס נשים בערי המפגינים.

אל-אכרי טוען שקדאפי ביקש מקלט בכפר בלוב, אך המורדים אמרו לו שהדבר אינו אפשרי כיוון שעליו לעזוב את המדינה. קדאפי אמר בעבר שהוא מעדיף למות בלוב מאשר לעזוב את לוב.