צפו: הטלוויזיות החכמות של סמסונג ו-LG מגיעות לישראל

המסכים החדשים של סמסונג ו-LG יחוברו באופן קבוע לאינטרנט עם גישה גם ליו-טיוב ולפייסבוק

אחרי מכשירי הסלולר, גם הטלוויזיות בישראל הופכות לחכמות יותר. שתי היצרניות הקוריאניות, סמסונג ו-LG, השיקו השבוע מסכי טלוויזיה חכמים (Smart TV) שמתחברים לאינטרנט ומאפשרים להתקין עליהם אפליקציות מחנות ייעודית, בדומה לאופן שבו נעשה הדבר בסמארטפונים.

לאור העובדה ששוק הטלוויזיות החכמות חדש יחסית בעולם, מבחר האפליקציות עדיין לא גדול מספיק. לצד אפליקציות כלליות של מזג אוויר, הצופים בסלון שירכשו את הטלוויזיות החכמות ימצאו יישומים שמאפשרים בעיקר גישה ליו-טיוב, פיקסה, נטפליקס ורשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר. עם זאת, ככל שהענף יתפוס תאוצה, כך גם הכמות תעלה. LG מציעה בטלוויזיות שלה כ-400 אפליקציות לעומת 300 אפליקציות בסמסונג. בינתיים מורגש מחסור באפליקציות מקומיות, כשרק ynet השיקה אפליקציה ייעודית למסכי סמסונג. ב-LG הודיעו כי גם הם עובדים על פיתוח אפליקציות יחד עם גופים ישראליים.

יכולת נוספת שמאפשרות הטלוויזיות החכמות היא גלישה באינטרנט באמצעות דפדפן ייעודי, שכולל תמיכה בעברית ותצוגת Flash. את השליטה במסך ואת ההקלדה ניתן לבצע באמצעות אפליקציה ייעודית לסמארטפונים. LG מציעה אפליקציה כזו דרך מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל וסמסונג מציעה גם אפליקציה למכשירים של אפל.

ב-LG מציעים גם שליטה בטלוויזיה באמצעות שלט ייעודי הנקרא Magic. השלט מתפקד כמעין שילוב של עכבר אלחוטי וסמן וניתן באמצעות לשלוט בממשק הטלוויזיה או להקליד משפטים באמצעות מקלדת וירטואלית.

לצד האפליקציות והגלישה באינטרנט, בסמסונג מציעים חיבור לגוגל טוק, לפייסבוק ולטוויטר בתצוגה צדדית על-גבי המסך, כשהמשתמש יכול להתכתב עם החברים שלו ועדיין לצפות בתוכניות טלוויזיה.

ב-LG מציעים שתי סדרות בשם LW651Y ו-LW570Y הכוללות בנוסף ליכולות הטלוויזיה החכמה גם יכולות תלת-ממד ושתי סדרות בשם LV550Y ו-LV371Y ללא תלת ממד. המחירים נעים מ-5,400 שקל עד 15 אלף שקל. סמסונג מציעה מספר טלוויזיות חכמות עם תלת-ממד, מדגמי D6600, דגם D7000 ודגם D8000, המחירים ינועו מ-10,000 עד 23 אלף שקל.

תלת-ממד במחיר שפוי

אחד החסמים הגדולים במסכי הטלוויזיה התלת-ממדיים בעולם ובישראל הם המשקפיים המיועדות לצפייה. מעבר לעובדה הבלתי פתירה שהם לא נוחים, הם גם מאוד יקרים. אמנם מי שרוכש טלוויזיית תלת-ממד מקבל זוג משקפיים או שניים, אך מי שירצה שכל בני המשפחה יוכלו לצפות בתכני תלת-ממד, יצטרך להוציא מהכיס 300-400 שקל נוספים.

הטלוויזיות החכמות ש-LG מתחילה לשווק בישראל מנסות לפתור את הבעיה. הן מציעות טכנולוגיית תלת-ממד פסיבית ולא אקטיבית, כפי שקיימת כיום במסכים קיימים של LG ויצרניות אחרות.

איכות התמונה בשתי הטכנולוגיות די דומה לעין של הצופה, כשההבדל המשמעותי ביותר הוא דווקא המחיר: משקפי תלת-ממד פאסיביים עולים רק 40 שקל. בנוסף, קיימים משקפיים ייעודים לילדים וכן משקף שניתן להצמידו למשקפי ראייה.

יתרון נוסף למשקפיים הפסיביים היא העובדה שניתן לקחת אותם לבית הקולנוע כדי לראות סרטי תלת-ממד, כיוון שהם פועלים באותה שיטה. במקרה של משקפיים אקטיביים הדבר לא אפשרי, כמו גם היכולת להשתמש בהם לצפייה בתוכן תלת-ממד על טלוויזיות של יצרניות אחרות. היתרון הגדול של המשקפיים האקטיביות היא הרזולוציה הכפולה בכל משקף.

הטלוויזיה החכמה
 הטלוויזיה החכמה