עשות אשקלון של תעש מתרחבת: רוכשת חברה בארה"ב

החברה בת של התעשייה הצבאית תרכוש מלוא האחזקות בחברה מארה"ב בהיקף של 3.4 מיליון ד' ■ מעשות אשקלון נמסר כי באמצעות העסקה תרחיב את השיווק והביצועים שלה בארה"ב

החברה בת של התעשייה הצבאית (תעש ) עשות אשקלון מרחיבה את פעילותה: היום (א') היא דיווחה כי חתמה בימים האחרונים על הסכם לרכישת מלוא האחזקות בחברה מארה"ב בסכום כולל של 3.4 מיליון דולר.

עשות אשקלון לא פירטה אודות החברה האמריקנית, אך ציינה כי מדובר בחברה יצרנית שלה סינרגיה מלאה עם פעילותה, בתחום ייצור ממסרות ומערכות הנעה לרק"מ (רכב קרבי משוריין) ולכלי רכב אזרחיים. באמצעות רכישה זו, כך דיווחו בעשות אשקלון לרשות לניירות ערך, היא תוכל לבסס ולהרחיב את יכולות השיווק והביצוע שלה בארה"ב ותספק מענה מיטבי על צורכי לקוחותיה באמריקה.

בדיווח של עשות אשקלון נאמר עוד כי סכום הרכישה נקבע בהתאם להערכות שווי שנעשו באחרונה ובתום משא ומתן בין הצדדים. הכסף יועבר במלואו במועד השלמת העסקה, וזאת עם קבלת אישור לכך מממשלות ישראל וארה"ב. את הרכישה עשות מתכוונת לממן באמצעות הון עצמי ובאמצעות הלוואות ממוסדות פיננסיים.

את המו"מ הוביל מנכ"ל החברה, דן כץ ולפי הערכות בשוק, ממשלות ישראל וארה"ב עתידות לאשר אותה בתוך שבועות אחדים. עשות אשקלון מעסיקה כ-400 עובדים ומתקניה נמצאים באזור התעשייה באשקלון. בנוסף על ייצור ממסרות ומערכות הנעה לכלי רכב קרביים, היא עוסקת גם בייצור של מכלולים למנועי מטוסים עבור חברות תעופה אזרחיות. כמחצית מהתוצרת שלה מיועדת לייצוא לחברות בחו"ל ולצבאות זרים.