אולמרט: "כשאני נוסע 12 פעמים לחו"ל אני צריך שיהיה לי נוח"

רה"מ לשעבר בעדותו: לא נתתי הנחיה להזמין את הנסיעות לחו"ל דרך סוכנות ראשונטורס

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עירב את מנכ"ל משרד התמ"ת בנושא מימון נסיעותיו לחו"ל, במקום את חשב המשרד דן מרינוב - כך הודה היום (ב') אולמרט בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים, במסגרת תשובותיו לאישומים נגדו בפרשת ראשונטורס.

"המנכ"ל צריך להיות מעורב בנושא הנהלים", אמר אולמרט, "זו הגזמה; החשב אומר כך, החשב אומר אחרת. חשבתי שנכון שהמנכ"ל יהיה מעורב בזה, כמו בהרבה בעיות אחרות".

בכתב האישום נגד אולמרט צוין כי סוכנות ראשונטורס טיפלה בנסיעותיו לחו"ל למרות התנגדות מצד חשב המשרד, שביקש להזמין את הנסיעות דרך סוכנויות שזכו במכרזים רשמיים לטיפול בנסיעות ממלכתיות, ולא באמצעות ראשונטורס שהפסידה במכרז.

"אני לא זוכר במכתבים של החשב התייחסות לנושא המכרז", אמר הבוקר אולמרט בעדותו בתשובה לשאלות באת-כוחו, עו"ד נוית נגב, "אני הייתי צריך ללכת לקבל אישור תקציבי מהראש מהחשב? אלה דברי הבל, אני מעולם לא דיברתי עם החשב ולא שאלתי את רשותו".

באשר לטענה בכתב האישום שלפיה אולמרט ושולה זקן ידעו שמשרד ראשונטורס לא זכה במכרז, השיב אולמרט: "זו לא רק גסות רוח אלא המצאה רטרואקטיבית, ניסיון של התביעה להוכיח שהיתה שיטה. אני בוודאי שלא ידעתי שהיה מכרז ושראשונטורס לא זכו במכרז, ושהמשרד רשאי או לא רשאי. לא ידעתי, באופן חד-משמעי". לדבריו, לא נתן הנחיה להזמין את הנסיעות דרך סוכנות ראשונטורס.

את טענת התביעה, המופיעה בכתב האישום, שלפיה הכספים העודפים שנצברו כתוצאה מהמימון הכפול הועברו לחשבון "אולמרט פרטי" בסוכנות ראשונטורס, הגדיר אולמרט "הזיה של התביעה". לדבריו, "לא ידעתי בכלל שיש חשבון כזה. לא היה לי מושג מהעניין הזה. לא ידעתי שהצטברו כספים כאלה, כמו שלא ידעתי שהיו מחסורים בחשבון שלי, כפי שעלה בדיונים. לא דיברתי עם עובדי ראשונטורס, לא נתתי להם הנחיה כזו או אחרת, זה דבר שאין לו שחר. כל האסטרטגיה המורכבת שהתביעה יצרה, מעין מונסטר כזה".

אולמרט טען בעדותו כי לפרקליטות היו שיקולים שבעטיים הם רצו להילחם נגדו, בעת כהונתו כראש הממשלה. "עוד יהיה לי מה לומר", אמר, "לא הולכתי שולל, לא גייסתי עודפים, לא בשבילי ולא בשביל בני משפחתי. כשאני רואה איך מסדרים את הנסיעות, רציתם להילחם נגדי, היו לכם שיקולים, אני לא נכנס לזה. כששאלו אותי הקדשתי לזה דקה מחשבה, לא הייתי אחד שאומר לא רוצה לדעת לא רוצה לשמוע. אני רציתי לנסוע בתנאים הכי טובים כי חשבתי שאני זקוק לזה, לא בשביל הכיף. כשאני נוסע עם המשפחה אנחנו נוסעים במחלקת תיירים ונהנים מאוד. אבל כשאני נוסע להופיע 12 פעמים אני צריך שיהיה לי נוח".

מחר (ג') אמור אולמרט לסיים את עדותו בנושא פרשת ראשונטורס, ולהתחיל להשיב לאישומים בפרשת טלנסקי.