במועדון האוהדים

חולמים להיות מפורסמים? ייתכן שהמותג החביב עליכם יגשים לכם את הפנטזיה הזו

בואו נעלה רגע על הדלוריאן, המכונית המיתולוגית שכיכבה בסדרת הסרטים "בחזרה לעתיד", ונצא למסע בזמן. הנחיתה שלו תתבצע בשנת 1970 או אפילו קרוב יותר, בשנת 1980. עכשיו חפשו ילד בגיל גן חובה ותשאלו אותו: "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?".

התשובות, סביר להניח, ינועו על הציר שבין כבאי לאסטרונאוט. אם נקפוץ לרגע בחזרה להווה ונשאל את אותה שאלה בדיוק, לרוב הילדים תהיה תשובה נחרצת: "אני רוצה להיות מפורסם".

התאווה לתהילה, כפי שיודע כל צופה בסדרות ריאליטי, איננה מוגבלת לילדים החמודים בגן תרצה. לרבים מאיתנו יש אזור רדום במוח ששואל מדי פעם "מה אם?". "מה אם אהיה הפרזנטור בקמפיין של מותג ענקי?", או "מה אם התמונה שלי תתנוסס במרכז העיר?", אבל בעיקר: "מה אם כבר לא אזכה לממש את ייעודי בתור סלב-על?".

החדשות הטובות הן שהתאגידים הגדולים מנסים להתכתב עם הרצונות הכמוסים הללו. החדשות היותר טובות הן שהתוצאה הסופית יכולה להיות לפעמים הרבה פחות צינית ונצלנית מכפי שהדברים נשמעים ברגע הראשון.

הוא בחר בי!

אנשי השיווק של מותג הבירה האירופי "קורונה לייט" רצו להשאיר חותם בלב המיינסטרים האמריקאי. המטרה שלהם הייתה למצב את עצמם בנקודה גבוהה יותר ביחס למתחרות בקטגוריה - וכדי לעשות זאת הם פנו לאוהדים שלהם.

"הפכו אותנו לבירת הלייט הכי אהובה בפייסבוק" - הם אמרו, "ובתמורה ניתן לתמונות שלכם לככב בשלט ענקי מעל טיימס סקוור". האוהדים, שלא התכוונו לפספס את החלום האמריקאי שלהם, נהרו בהמוניהם לעמוד, שיש לו, נכון לשעת כתיבת שורות אלה, קרוב ל-300 אלף מעריצים.

כאשר צרכן בוחר במותג מסוים ומבכר אותו על פני מותגים אחרים, המשמעות השיווקית מזכירה באופן מפתיע את התחושה של מתחרה שעובר לשלב הבא בתוכנית ריאליטי סטייל "הרווק": "הוא בחר בי!". בניגוד לתוכניות הריאליטי, הבחירה היומיומית הזו לא הייתה מתועדת, עד שהמדיה החברתית נכנסה לתמונה.

מותג הוודקה הגלובלי סמירנוף מבקש ממעריציו בעמוד הפייסבוק לספר מדוע הם בוחרים דווקא בו ולא במותג וודקה אחר. המעריצים אשר יצהירו על הסיבות הכי טובות הופכים לשגרירי המותג: תמונות וציטוטים שלהם יככבו בקמפיין פרסומות ברחבי ארה"ב.

הדוגמה הזו ממחישה שהחיבור בין אוהדים לפרזנטורים לא חייב להיות מאולץ, אלא יכול לנבוע מתוך אהבה כנה למותג. כאשר מי שמופיע בפרסומות שלך הוא אדם שבאמת אוהב את המוצר שאתה מציע, החיבור לקהל הצופה נעשה בצורה טבעית ואורגנית, בניגוד לשחקן או פרזנטור מלוטש שמחכה להגיד את השורות שלו, לגזור קופון שמן וללכת הביתה.

סוכן כבר לא מספיק

להציע לאוהדים שלך פרסום אולי נראה תמיד כמו הפתרון הקל, אבל מותג טוב מבין את סוג התהילה שהאוהדים שלו חותרים אליה. המעריצים של משחק המחשב הפופולרי The Witcher שמחו לגלות כי החברה שאחראית לפיתוח המשחק הכריזה על תחרות תחפושות פייסבוקית.

הפרס המובטח למשתתפים היה לא שגרתי, בלשון המעטה: הזוכה המאושר יזכה לקבל תפקיד אורח במשחק ההמשך The Witcher 2, בעזרת שימוש בטכנולוגיות שינפישו את תווי פניו.

בשורה התחתונה, נראה שאם אתם רוצים להיות סלבריטיז כבר לא מספיק לקחת סוכן הוליוודי ממולח. תופעת ה"ווב-סלבס" דורשת מכם לנהל פרופיל ברשת החברתית האהובה עליכם, להשתתף בפעילות שיווקית של מותג נחשק. מי יודע, אולי יום אחד תמצאו את עצמכם מככבים בקמפיין הבא של אחד התאגידים הגדולים בעולם.

הכותב הוא מנכ"ל Refreshing.co.il המלווה ארגונים ומותגים בפעילות שיווקית ברשתות חברתיות | | : @adamshuv