מגלגלים עניינים

רוכבי האופניים לא מחכים לרשויות

"20 דקות באופניים במקום 45 דקות ברכב". זה משך הזמן שנדרש ליאיר עופר, מהנדס תוכנה מפתח-תקווה, לרכוב למקום עבודתו ברמת-החייל מדי יום. לדבריו, קיים מסלול רכיבה שנמתח מפארק אזורים ועד לרמת-החייל, הממשיך משם לנמל תל-אביב וליפו. הוא וחבריו הרוכבים מדוושים בבקרים במקום להיתקע בפקקים. נשמע כמו פתרון אידיאלי למפת הפקקים, כזה שהרשויות ישמחו לאמץ, אולם זו תקופה ארוכה שעופר וחבריו נאלצים לרדת לשולי כביש 4 או לדווש בבוץ בחודשי החורף משום שאין מעבר מוסדר לאופניים באזור הרכבת בפתח-תקווה. "עד שנת 2009 לא הייתה בעיה, כי הייתה גדר קטנה עם שער במקום שבו היינו חוצים בזהירות", מסביר עופר. "אבל מתישהו ברכבת החליטו שמספיק להם, ועל דעת עצמם בנו גדרות במקום השער ומונעים מהרוכבים לעבור".

כשנסגר המעבר ביקש עופר למצוא פתרון בטיחותי ויעיל. הוא השאיר את פרטיו במקום שבו היה פעם שער, וקיבל פניות של רוכבים השותפים למצוקה. "היום רשומים אצלי 300 רוכבים", הוא מספר. "פנינו לראש העיר, ובאפריל 2010 הוא הגיע לסיור בשטח. כבר אז הוא אמר לנו, 'אני אבנה לכם גשר'".

חלפה למעלה משנה. האם נבנה הגשר? "המצב היום הוא שיש אישור עקרוני בכתב גם ממע"צ ומרכבת ישראל, המותנה בכך שהעירייה מתקצבת את בניית הגשר", משיב עופר. "אני מאוד מעריך את התגייסות ראש העיר, אבל העסק לא זז".

בעיריית פתח-תקווה אמרו לנו השבוע כי ראש העירייה יצחק אוחיון מחויב אישית לקדם את בניית הגשר, ואף הודיע למשרד התחבורה שהעירייה תממן את הקמתו. לאחר ביצוע מדידות בשטח וקבלת הצעת מחיר לתכנון הגשר, אמרו שם, הפרויקט יבוצע כמתוכנן. במהרה בימינו.