פשרה בייצוגית: נהלים מיוחדים להחזקת מים מינרליים בתחנות הדלק

נמצא כי אין סיכון בחדירת אדי דלק לבקבוקי המים המוחזקים בסמוך למשאבות, אך עם זאת הוחלט ליישם נהלים מיוחדים להחזקת הבקבוקים בשטחי התחנות

‎‎בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר אתמול (ג') הסכם פשרה בבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד חברות הדלק, שעסקה סיכון בהחזקת בקבוקי מים מינרליים בסמוך למשאבות. נמצא כי אין סיכון בחדירת אדי דלק לבקבוקים, אך עם זאת הוחלט ליישם נהלים מיוחדים להחזקת הבקבוקים בשטחי תחנות הדלק.

את התביעה בסך 284 מיליון שקל הגיש תושב רמות-מאיר, שטען כי חברות הדלק פעלו בניגוד לדין בנוגע למכירה ואחסון מים מינרליים הנמכרים בתחנות, בכך שמיקמו אותם סנטימטרים ספורים ממשאבות הדלק.

לטענתו, עקב כך נוצר חשש כי אדי הדלק הנפלטים מהמשאבות יחדרו לבקבוק הפלסטיק, וכתוצאה מכך הוא עצמו ייחשף לחומרים מזיקים.

במהלך ניהול התביעה הציגו חברות הדלק מסמכים מהיצרנים, לפיהם מכירת הבקבוקים בדרך זו אינה בניגוד להוראותיהם. עוד בוצעה בדיקה מוסמכת של מומחה בתחום הפלסטיקה והחומרים ושל מומחה בתחום הטוקסיקולוגיה לבדיקת האפשרות לחדירת אדי דלק לבקבוקים. הבדיקה העלתה כי אין חדירת של אדי דלק למים, וכי לא קיים כל סיכון לבריאות הציבור משתייתם.

‏לפי הסכם הפשרה שהושג, הנחת הבקבוקים הנמכרים תיעשה בתוך כלוב ייעודי לכך; ובעוד 5 שנים יוכל התובע לפנות לכל אחת מחברות הדלק בדרישה לביצוע בדיקה של דגימות מים מאותם בקבוקים שיוצבו בתחנות הדלק.

עוד נקבע כי הגמול לתובע הייצוגי יהיה בסך 35 אלף שקל, ושכר-הטרחה לעורך דינו יהיה 200 אלף שקל.