הרשימה המלאה: מניות הנדל"ן המומלצות של דש

האנליסטית ברורית פיין ממליצה על עזריאלי ומליסרון ב"תשואת שוק" ועל בריטיש ישראל, אמות וגב ים ב"תשואת יתר" ■ דש: "אנו לא מוצאים אפסייד משמעותי לענף"

דש ברוקראז' יוצא היום (ד') בסקירה רחבה על שוק הנדל"ן המניב בישראל, אשר הגיעה לידי "גלובס". נתחיל מהשורה התחתונה: האנליסטית ברורית פיין סבורה כי נדל"ן מניב הוא מרכיב חשוב בתיק השקעות מפוזר, המאפשר תזרים קבוע ואופציה לרווחי הון. "בנוסף, צריך לזכור כי מניות הנדל"ן הן מעין נכס ריאלי ולכן בטווח הארוך הן מגנות מפני אינפלציה", כותבת פיין.

פיין מוסיפה כי מדובר באפיק סולידי, יציב יחסית אשר מספק תשואות נאות. "עם זאת, הסקטור הפגין חוסן מאז תחילת השנה וירד בשיעור נמוך יותר ממדד 100. במחירים הנוכחיים, אנו לא מוצאים אפסייד משמעותי לענף אך מנגד אנו מאמינים כי גם הדאונסייד מוגבל יחסית ולכן המלצתנו לסקטור- משקל שוק", ספק מסכמת פיין.

ועתה להמלצות: פיין מעניקה למניית עזריאלי המלצת "תשואת שוק" במחיר יעד של 103.6 שקל למניה (פרמיה של 9.9% על מחיר השוק) ו"תשואת שוק" למליסרון במחיר יעד של 85 שקל (פרמיה של 8.5%).

בריטיש ישראל , אמות וגב ים זוכות להמלצת "תשואת יתר" במחירי יעד של 14.5 שקל, 11.3 שקל ו-994.4 שקל למניה, בהתאמה. נצבא ואיירפורט סיטי זוכות להמלצת "קנייה" במחירי יעד של 44.1 שקל למניה (פרמיה של 37.6%) ו-18.9 שקל (פרמיה של 17.2%), בהתאמה.

פיין ממשיכה ומציינת כי האפסייד במניות הנדל"ן המניב מוגבל לאחר שבשנים האחרונות התגברה המגמה של התחלות בנייה בתחום המסחרי ובתחום המשרדים. בעקבות הגידול - מתגבש עודף היצע באזורים מסוימים, העלול להוביל להתגברות התחרות בתחום. בנוסף, מעריכה פיין כי תהליך ירידת שיעורי ההיוון הסתיים והתשואות בענף נמצאות בשווי משקל, כך שהיא לא צופה רווחי הון משמעותיים בענף.