בהתאם לציפיות: מדד המחירים לצרכן עלה במאי ב-0.5%

כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ד') ■ האנפלציה השנתית עומדת על 4.1% - מעל יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה ■ סעיף הדיור זינק ב-1.1%

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-0.5% זאת בהתאם להערכות אנליסטים. ב-12 החודשים האחרונים עמדה האינפלציה השנתית על 4.1% - 0.1% מעל יעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה. מתחילת השנה עלה מדד המחירים ב-1.8%. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום (ד').

לפי הנתונים, סעיף הדיור זינק ב-1.1% ותרם הכי הרבה לעליית המדד. כמו כן, התייקרו מחירי הדלק ב-2.7%, מחירי הפירות הטריים ב-3.9% וההלבשה והנעלה התייקרו ב-2.8%. כמו כן, התייקרו בכ-0.5% סעיף אחזקת הדירה וסעיף המזון.

מנגד, הוזלו מחירי המשקפיים ומוצרי האופטיקה בכ-4%. מחירי הירקות הטריים ירדו בכ-8% וגם מחירי המכוניות הוזלו בכ-3%.

פישר לא צפוי לעלות את הריבית שכן המדד עלה בהתאם לציפיות והוא כבר העלה במפתיע את הריבית החודש הקודם. פישר יכול לקחת "הפסקה" ולראות מה קורה באירופה ובשווקים הפיננסים המאיימים על יציבות הכלכלה.

רונן מנחם, מנהל היחידה לאסטרטגיה והשקעות בבנק מזרחי טפחות כתב בעקבות פרסום המדד כי הסבירות שהריבית תעלה בחודש הבא ב-0.25% שווה לסיכוי שתישאר על כנה. "כרגיל, ההכרעה לגבי הריבית תתקבל סמוך למועד ההכרזה, בכפוף להתפתחויות שתהיינה עד אז בשערי החליפין של השקל, לאירועים הביטחוניים באזורנו ולנתוני החשבונות הלאומיים לסיכום הרביע הראשון של השנה", כתב מנחם.