ארגון ה-IHH מבהיר דרך הטוויטר: המשט לעזה ייצא כמתוכנן

בצה"ל נערכו בחודשים האחרונים לכך וממשיכים לעשות זאת, במקביל למאמץ הדיפלומטי מול אנקרה לנסות לסכל את המהלך

בארגון ה-IHH הטורקי הבהירו שוב, הפעם באמצעות טוויטר, כי המשט לעזה ייצא לדרך כמתוכנן בשבוע הבא - חרף כל הקשיים. בצה"ל נערכו בחודשים האחרונים לכך וממשיכים לעשות זאת, במקביל למאמץ הדיפלומטי מול אנקרה לנסות ולסכל את המהלך.

בשעות האחרונות תרגלו בחודשים האחרונים תרגיל השתלטות מסכם של חיל הים, אם וכאשר ייאלצו הלוחמים למלא אחר הוראות הדרג המדיני - לא לאפשר לפעילים בשום פנים ואופן להגיע אל חופי הרצועה.

התרגיל של היום סיכם תקופה של אימונים והיווה מעין "חזרה גנרלית" שבחנה את תפקודם של כל המרכיבים פועלים יחדיו במשולב. בחיל הים תרגלו את היערכות כל מכלול הכוחות והיחידות בהתאם לתסריטים האפשריים. המטרה העיקרית היא שאם אכן ייצא המסע לכיוון עזה, תהיה פעולת ההשתלטות על כלי השיט שישתתפו בו יעילה ומוצלחת, עניין מורכב מעצם טיבו - בלב ים.

ישראל חושפת שיניים, בצד השני נתקלים בבעיות

חלק מהניסיונות של צה"ל להבליט את המוכנות הישראלית למשט הוא ניסיון לייצר הרתעה שתמנע את צאת הספינות. בכל מקרה, נראה כי הסיכוי שההשתלטות על הספינות שישתתפו בו תידרדר לרמת אלימות כפי שהייתה אשתקד נמוך ביותר.

המחיר הכבד בנפש שגבתה האלימות על סיפון המרמרה מהטורקים היה מסר שחילחל היטב, ועל כן קשה להאמין שהמוטיבציה לצאת להרפתקה נוספת מסוג זה תהיה גבוהה.

פרט להיערכות המודיעינית והמבצעית הטובה של צה"ל, שהתגבשה הרבה בזכות הפקת הלקחים משגיאות ההשתלטות על המשט הקודם, נתקלים מארגני המשט בבעיות לוגיסטיות רבות.

תכניתם המקורית הייתה לצאת עם 20-30 ספינות, אך כרגע נראה כי רק כחמש כאלה יוכלו להפליג. בממשלת טורקיה התחייבו בימים האחרונים לעשות הכל כדי לסכל את תכנית המשט, בעיקר בשל הסערה בסוריה והרצון שלא להתמודד עם חזית נוספת במקביל.